حکم دادگاه آمریکایی علیه ایران در پرونده رابرت لوینسون/ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار جریمه

سیاسی/ بین الملل 5f7c5bd3f0579_2020-10-06_15-28 دادگاهی در آمریکا با این ادعا که رابرت لوینسون در خاک ایران گم شده، حکم به پرداخت بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار علیه کشورمان داده است.

بر اساس این حکم دادگاه ایالتی در واشنگتن، ایران باید 107 میلیون دلار غرامت به خانواده لوینسون و یک میلیارد و 300 میلیون دلار به عنوان جریمه به دولت آمریکا بپردازد.

«رابرت لوینسون» از مأموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکااست که بنابر ادعای مقامات آمریکایی و خانواده لوینسون در اسفند 1385، هنگامی که در پوشش کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان یافته پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، مشغول جاسوسی در ایران بوده، ناپدید شده است.

مسئولان کشورمان بارها اتهامات ایالات متحده آمریکا درباره حضور وی در ایران را رد کرده‌اند.

مقامات پلیس فدرال آمریکا همچنین مدعی شدند که لوینسون احتمالاً از سوی یک گروه ربوده شده و در منطقه مرزی بین ایران با افغانستان و پاکستان نگهداری می‌شود. ادعایی که هیچ گاه از سوی هیچ منبعی تأیید نشد.

همسر و پسر وی هم برای یافتن لوینسون به ایران سفر کردند اما تلاش‌ها برای یافتن وی بی‌ثمر بود زیرا وی در خاک ایران حضور ندارد. در دسامبر 2013 میلادی، آسوشیتدپرس گزارش داد که لوینسون، در یک پروژه و مأموریت تأییدنشده، برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کرده‌ است.

حکم دادگاه آمریکایی در حالی است که پیشتر جاش ارنست، سخنگوی وقت کاخ سفید در دی ماه 1394 به خبرنگاران گفت: «ما دلایلی داریم مبنی بر اینکه وی دیگر در ایران نیست. و این موضوع دلیل اصرار ما برای کسب اطلاعاتی در مورد سرنوشت وی است».

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شهره قمر در توهین به استاد شجریان چه گفت؟

س اکتبر 6 , 2020
بازیگر پر حاشیه این روزهای فضای مجازی در استوری اینستاگرام خود، خسرو آواز ایران را وطن فروش و دوست‌داران او را جماعت نادان خواند. شهره قمر که خود را تنها بازیگر سینمای ایران می‌داند، برای دوست‌داران استاد شجریان ابراز تأسف کرد. بیشتر بخوانید: واکنش نیوشا ضیغمی به توهین شهره قمر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000