غنایم جنگی ارتش جمهوری آذربایجان در نُهمین روز جنگ قره‌باغ/ عکس

سیاسی/ بین الملل 5f7c4d36f1dc9_2020-10-06_14-25

در تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تعدادی از سنگرهای دفاعی و خاکریزهای متعلق به ارتش ارمنستان دیده می‌شود که همراه با تجهیزات نظامی رها شده‌اند.

در حالیکه از شب گذشته تا کنون به دلیل تغییر شرایط جوی و آب هوای ابری و بارانی در منطقه قره باغ، پهپادهای رزمی ارتش جمهوری آذربایجان و ترکیه فعالیتی بر فراز مناطق نبرد نداشتند، اما قوای زمینی ارتش جمهوری آذربایجان در نخستین پیشروی‌های موفق خود در خطوط درگیری موفق به تصرف چندین موضع تخلیه شده توسط نظامیان ارمنستان شدند.

در تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تعدادی از سنگرهای دفاعی و خاکریزهای متعلق به ارتش ارمنستان دیده میشود که با به جای گذاشتن سلاح و تجهیزات سنگین و نیمه سنگین به حال خود رها شده و قوای ارمنی از این مناطق عقب نشینی کرده‌اند.

۳ دستگاه تانک T۷۲ به غنیمت گرفته شده توسط ارتش جمهوری آذربایجان

حداقل ۳ دستگاه تانک، چند نفربر آسیب دیده، ۲ عراده هویتزر کششی D۳۰ و مقادیر زیادی مهمات سبک و موشک‌های ضد زره در این تصاویر دیده می‌شود.

۲ دستگاه هویتزر کششی D۳۰ نیروهای ارمنستان که به غنیمت رقیب درآمده است

همچنین مقایسه تصاویری که جدیدا منتشر شده با تصاویر دوربین پهپادهای رزمی ترکیه که در روزهای گذشته مشغول شکار ادوات نظامی ارتش ارمنستان در این منطقه بودند نشان می‌دهد برخی از تجهیزات به جای مانده در حقیقت همان موارد مورد اصابت قرار گرفته توسط بمب‌های هواپرتاب پهپادهای رزمی بوده است که به علت آسیب شدید، در هنگام عقب نشینی قابل انتقال به پشت خطوط میدان نبرد نبوده است.

به نظر می‌رسد فشار شدید پهپادهای رزمی و انتحاری رقیب در روزهای قبل موجب شده است تا نظامیان ارتش ارمنستان علی رغم دفاع سرسختانه در روزهای گذشته، سرانجام به دلیل کمبود تجهیزات و هدف قرار گرفتن کاروان‌های تدارکاتی و قوای پشتیبانی این کشور از آسمان، توان دفاع بیشتر در این منطقه را نداشته و شروع به عقب نشینی کرده‌اند.

با نابودی تعداد زیادی از تجهیزات و به جا گذاشتن و غنیمت دادن مقادیر زیادی سلاح نظیر موشک‌های ضد زره، هویتزرهای کششی، تانک و نفربرهای زرهی در روزهای اخیر، به نظر می‌رسد اوضاع میدانی برای ارتش ارمنستان چندان مطلوب نبوده و باید دید آیا عقب‌نشینی نیروهای ارمنی در روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت یا نیروهای نظامی این کشور راهبرد تازه‌ای برای مقابله با نظامیان آذربایجان که این روزها حمایت محسوس ترکیه و اسرائیل را هم همراه خود دارد، به کار خواهند بست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کودک از چه سنی اجازه استفاده از موبایل دارد؟

س اکتبر 6 , 2020
امروزه تلفن‌های همراه، تبلت و لپ‌تاپ جای خود را به اسباب‌بازی‌هایی که در گذشته کودکان از آنها استفاده می‌کردند، داده‌اند. این توجه به حدی است که با وجود بازی‌های متعدد، کودکان تمایل بیشتری به استفاده از این فناری دارند و بنابراین نمی‌توان در چنین عصری کودکان را از تکنولوژی دور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000