پشت‌پرده کاهش قیمت دلار و طلا / ارزهای صادراتی در بازار / قیمت خودروهای خارجی در شیب کاهش قیمت

5f7b7223e1076_2020-10-05_22-51 در روزهای اخیر پس از هفته‌ها افزایش قیمت، بازار شاهد فروکش کردن تب گرانی دلار و طلا بود. گفته می‌شود موج کاهش قیمت به‌زودی به بازار خودروهای خارجی می‌رسد.

واقعیت این است که افزایش سرسام آور قیمت دلار از ابتدا مبنای اقتصادی نداشت و بیشتر ناشی از جو روانی بود و حالا با بروز نشانه‌های بهبود وضعیت اقتصادی که با ورود ارزهای صادراتی وارد فاز تازه‌ای شده، صف خرید ارز به صف فروش تبدیل شده است.

کاهش قیمت دلار که البته با شیب کمی در حال وقوع است، بازار سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده و احتمال اینکه بازار خودرو را نیز به شدت متاثر کند، وجود دارد.

برخی تحلیلگران معتقدند که اگر اتفاقات جدید اقتصادی به انتخابات آمریکا و شکست احتمالی ترامپ پیوند بخورد، ممکن است شوک روانی ناشی از آن، به‌شدت قیمت‌ها را پایین بیاورد.

در صورتی که دولت، ایده حذف مالیات گمرکی بر ورود خودروهای دست‌دوم خارجی را نیز اجرایی کند، این می‌تواند قیمت‌های خودروهای میلیاردی را به عقب‌نشینی وادارد.

البته دولت برای ایجاد ثبات در اقتصاد راه ناهمواری در پیش دارد و معلوم نیست کاهش قیمتها زیاد دوام بیاورد اما فعلا نور امیدی برای توقف موج گرانی سوسو می‌زند و ادامه این روند می‌تواند فعالان اقتصادی را در اوج بحران کرونا به آینده امیدوار کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا

س اکتبر 6 , 2020
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۳۵ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۸۳۴ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۴۵ هزار و ۹۵۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۲۶ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۸۲ نفر از مبتلایان به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000