شکایت چند باره آیدین آغداشلو از افشین پرورش

5f7b148558446_2020-10-05_16-11 گویا به تازگی افشین پرورش که به جهت تهمت های پیاپی و بدون سند به جمعی از بزرگان هنر ایران در فضای مجازی شناخته می شود، مدعی شده حاضر است در دادگاه حاضر شود و اتهام ها علیه آیدین آغداشلو را ثابت کند.

آغداشلو از افشین پرورش خواسته است نشانی اش در نیویورک را بدهد تا شکایت نامه دادگاه تحویل او شود.

پرورش که بلاگر مجهول المکان است و با همین حربه توانسته فحش دهد و فرار کند، اکنون زیر فشار افکار عمومی مجبور شده ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در توئیتر مدعی شود : ” تا این لحظه، هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از سوی محاکم قضایی آمریکا، خصوصاً ایالت نیویورک برای من ارسال نشده است. اما بی‌هیچ شک و تردیدی، از شکایت احتمالی استقبال می‌کنم…”

پس از این ادعا، آیدین آغداشلو که می گوید از طریق وکلای مختلف در چندین نوبت از دسامبر2019 تا فوریه 2020، نامه‌ هایی اعتراضی به پرورش به آدرس‌هایی مختلف در آمریکا، که به نظر می‌رسید در آن اقامت داشته‌ ارسال کرده، از طریق دفتر حقوقی “پارکر پهل” مستقر در نیویورک اقدام تازه ای را به عمل آورده است.

در حرکتی جالب توجه، نظر به این که افشین پرورش همچنان مجهول المکان است دفتر حقوقی پارکر پهل متنی را در صفحه اینستاگرام آیدین آغداشلو به اشتراک گذاشته است که در فضای مجازی بسیار دیده شده و دست به دست می چرخد.

در مقدمه نوشتار دیوید م. پهل، مدیر موسسه حقوقی نامبرده شده آمده است:

“در چند سال اخیر #افشین_پرورش، بلاگر مجهول المکان، اتهامات دروغ و کذبی علیه #آیدین_آغداشلو مطرح کرده که به همین دلیل، از دسامبر ۲۰۱۹، مراحل اولیه طرح شکایت از او آغاز شد. برخلاف اظهارات نادرست اخیر پرورش، او تاکنون از دریافت ابلاغیه حقوقی‌‌ای که به چندین محل سکونت مورد ادعای وی – از جمله در ایالت نیویورک – ارسال شده، امتناع کرده و به آن پاسخ نداده. در این نامه سرگشاده، وکلای آیدین آغداشلو در نیویورک با اشاره به مجهول المکان بودن پرورش، از او خواسته‌اند تا با اعلام اطلاعات تماس خود یا وکلایش، شکایت‌نامه را هر چه سریع‌تر دریافت کرده و در دادگاه حاضر شود تا به اتهامات وی رسیدگی شود.”

اما متن کامل موسسه حقوقی پارکر پهل خواندنی تر است:

نامه به “افشین پرورش” در نیویورک

آقای پرورش:

این موسسه وکالت آقای آیدین آغداشلو را به عهده دارد. در چند سال گذشته شما با انتشار ادعاها و اتهامات جدی آقای آغداشلو را در شبکه‌های اجتماعی مختلف موردحمله قرار داده‌اید. همه‌ی این تهمت‌ها کذب است و موکل ما باور دارد این مطالب باانگیزه‌های ناشایست منتشر می‌گردد.

واقعیت این است که نمایندگان آقای آغداشلو در چندین نوبت، بین ماه‌های دسامبر2019 و فوریه 2020، نامه‌ای جهت منع شما (از ادامه اقدامات اشتباهتان)، به آدرس‌هایی در آمریکا، که به نظر می‌رسد شما در آن اقامت داشته‌اید و همچنین از طریق ایمیل، ارسال نموده‌اند در آن اظهار داشته‌اند در صورت ادامه رفتار اشتباه شما، از تمامی طرق قانونی ممکن اقدام خواهند نمود.

بدیهی است که قانون نیویورک (جایی که به نظر می‌رسد در آن اقامت دارید) انتشار غیرمسئولانه ادعاهای نادرست و زیان‌بار و تحریف حقایق را جرم می‌شناسد، اما علی رقم تمامی تلاش‌های قابل‌ملاحظه موکل، ایشان موفق به یافتن شما برای شروع فرآیند قضائی نشده‌اند.

به همین دلیل آقای آغداشلو با خواندن پست توییتر شما در 15 سپتامبر 2020 (به فارسی) بسیار متعجب شدند. در این پست آن‌طور که به ما گزارش‌شده، شما حضورتان را در نیویورک تائید کرده و گفته‌اید از هرگونه اقدام قانونی در ارتباط با ادعاهایتان در مورد آقای آغداشلو استقبال می‌کنید.

گفته‌اید:” تا این لحظه، هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از سوی محاکم قضایی آمریکا، خصوصاً ایالت نیویورک برای من ارسال نشده است. اما بی‌هیچ شک و تردیدی، از شکایت احتمالی استقبال می‌کنم…” (تأکید اضافه‌شده). شما ادعا می‌کنید “مشتاقانه منتظر روزی” خواهید ماند که بتوانید “اسناد و مدارک” خود را برای اثبات ادعاهایتان ارائه دهید.

ما از شنیدن این‌که شما هم‌اکنون حاضرید ادعاهایتان را در دادگاه مطرح کنید خشنودیم. در حقیقت شما تا به امروز ادعای واهی خود را به‌جای مطرح کردن در محکمه‌ای که در آن نیل به حقیقت اهمیت دارد در فضای بی‌قاعده شبکه‌های اجتماعی مطرح نموده‌اید. همان‌طور که شما ادعا دارید موکل شما نیز مشتاق است با اتهام‌های شما در پیشگاه دادگاه روبرو شود و به آن‌ها پاسخ گوید.

در این‌ ارتباط، از شما یا وکیل تان می‌خواهیم که بدون فوت وقت با موسسه حقوقی ما تماس گرفته و به ما اطلاع بدید که از چه طریق مایلید ابلاغیه شکایت آقای آغداشلو را دریافت کنید.

مشتاق دریافت این اطلاعات هستم تا عدالت را در مورد موکل خود جاری کنم.

با احترام،

دیوید م. پهل

شکایت آیدین آغداشلو از افشین پرورش

حال باید دید افشین پرورش پای ادعایش در ۱۵ سپتامبر می ماند و نشانی پستی اش را به وکیل آغداشلو خواهد داد تا به دادگاه فرا خوانده شود یا اینکه ترجیح می دهد در خفا و تاریکی همچنان به اتهام زنی های خود ادامه دهد و فراری بماند؛

البته این بار این بلاگر با یک چالش بزرگ روبروست :”افکار عمومی” ؛ خوانندگان گفته های او انتظار دارند اگر برای ادعاهایش سندهای محکمه پسند دارد چنانکه وعده داده، پای حرفش بایستد.

_چندین سال محکومیت در دادگاه های ایران برای افشین پرورش

افشین پرورش تا یکی دو سال پیش ، در انتهای همه نوشته هایش از قوه قضائیه ایران تقاضا می کرد به فلان پرونده و اتهامات فلان شخص رسیدگی کند ، اما شاید مخاطبان گفته های افشین پرورش ندانند او به واسطه انتشار بدون سند و مدرک اتهاماتش تا این لحظه به چندین سال زندان در دادگاه های ایران محکوم شده است.

شنیده ها حاکی است دو هنرمند شناخته شده و یک خانم، افشین پرورش را به چیزی حدود پنج سال زندان محکوم کرده اند.

همین اتفاق سبب شده پرورش از تکرار مکرر آن بند تکراری در انتهای نوشته هایش صرف نظر کند و مدتی است که مستمر می نویسد اگر این فرد در دادگاههای غربی و آمریکایی محاکمه می شد، فلان بلا را بر سرش می آوردند. حال که پیداست او دادگاه نیویورک را دادگاه عادل می داند باید دید پای حرفش می ایستد و به دادگاه نیویورک می رود تا ادعاهای خود را به اثبات برساند؟

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت اربعین

د اکتبر 5 , 2020
سیاسی/ بین الملل دبیر کل حزب الله لبنان روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت اربعین امام حسین(ع) سخنرانی خواهد کرد. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان چهارشنبه سخنرانی می کند. براساس این گزارش؛ سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ساعت ۸:۳۰ عصر روز چهارشنبه جاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000