پدر علم فضای ایران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

5f798c8356c97_5f798c8356c99 کرونا، راوی مرزهای بیکران فضا را هم آسمانی کرد.

سیروس برزو؛ روزنامه‌نگار با تجربه علوم فضایی و بنیان‌گذار مجله «مرزهای بیکران فضا» پس از روزها مبارزه با کرونا، صبح امروز (یکشنبه، 13 مهر) درگذشت.

کرونا، راوی مرزهای بیکران فضا را هم آسمانی کرد/ سیروس برزو درگذشت

این روزنامه‌نگار با سابقه در سال 1332 در شهر سرخس خراسان رضوی متولد شد و عمر خود را وقف روزنامه‌نگاری و ترویج علوم فضایی در کشور کرد.

این مروج علوم فضایی چندی پیش در زمانی که به دعوت یک مرکز آموزشی برای تدریس تاریخ فضانوردی، به کرمان سفر کرده بود، به بیماری کرونا مبتلا شد و پس از روزها مبارزه با بیماری، صبح امروز همزمان با آغاز هفته جهانی فضا و سالگرد پرتاب نخستین ماهواره جهان به فضا، چشم از جهان فرو بست.

سیروس برزو یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران علم ایران است و در نشریاتی چون دانشمند، کیهان علمی، مرزهای بیکران فضا، آسمان شب و… فعالیت داشته است.

در سال ۱۳۹۲ جایزه ترویج علم ایران به سیروس برزو اهدا شد ولی او در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان وقت سازمان فضایی ایران به امر ترویج دانش فضایی و وضعیت نابسامان مروجان فضانوردی در ایران از پذیرش این جایزه خودداری کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حرف مفت نزن؛ نگران زخم بسترت باش!

ی اکتبر 4 , 2020
سیاسی/ مجلس یک نماینده مجلس در توئیتی خطاب به مشاور فرهنگی رئیس جمهور نوشت: اگر کار نمی کنید و نگران زخم بستر خودتان و درد و رنج مردم نیستید، جای تعجب ندارد. اردشیر مطهری در توئیتی با هشتگ های زخم بستر و حرف مفت خطاب به حسام الدین آشنا، مشاور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000