یک روزنامه‌نگار روس بعد از تفتیش پلیس، خودسوزی کرد

5f796c84c2357_2020-10-04_10-02 روزنامه‌نگار روس پس از یورش پلیس به خانه‌اش، خود را در مقابل اداره پلیس آتش زد و درگذشت. وی پیش از مرگ در صفحه فیسبوکش فدراسیون روسیه را مسئول مرگ خود دانسته است.

یک روز پس از حمله پلیس به منزل ایرینا اسلاوینا، سردبیر یک سایت خبری مستقل روسی، او در حادثه آتش‌سوزی وحشتناکی جان خود را از دست داد. این روزنامه‌نگار روس که دیدگاهی نزدیک به اپوزیسیون این کشور داشت در اعتراض به "اقدامات سرکوب‌گرانه دولت روسیه و فشار مقامات پلیس" خودسوزی کرد و درگذشت.

این حادثه در نزدیکی مقر پلیس شهر نیژنی نووگورود در ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو، پایتخت روسیه اتفاق افتاده است.

مقامات قضایی خودسوزی این روزنامه‌نگار را اگرچه رسما تأیید کردند اما گفتند دلیلی نداشته است که مرگ او به تحقیقات پلیس مرتبط بوده باشد زیرا سلاوینا در پرونده فقط به عنوان شاهد مطرح بوده است.
اما ایرینا اسلاوینا چند ساعت پیش از مرگش در فیسبوک اعلام کرده است که دولت فدراسیون روسیه مسئول مرگ او است. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی روسی پخش شده نشان داده می‌شود که او در حالی‌ که روی نیمکت نشسته است خود را آتش می‌زند و می‌سوزد.

یک روز قبل از مرگش، اسلاوینا گفته است که خانه‌اش توسط پلیس بازرسی و تفتیش شده، لپ‌تاپ و سایر وسایل الکترونیکی و همچنین لپ‌تاپ دخترش و تلفن همراه شوهرش توقیف شده است.

به گفته این رونامه‌نگار پلیس به دنبال مدارکی از گروه مخالف "روسیه آزاد" بوده است که توسط میخائیل خودورکوفسکی، منتقد مشهور پوتین تاسیس شده بود. مقامات کرملین این گروه را متهم کرده‌اند که مردم را برای اعتراض علیه پوتین تحریک می‌کند.

ایرینا سلاوینا، سردبیر یک سایت خبری در روسیه بود

ایرینا سلاوینا، سردبیر یک سایت خبری در روسیه بود

اسلاوینا به عنوان مدیر مسئول در سایت خبری محلی "Kosa Press" فعالیت می‌کرد که بیشتر گزارش‌های تحقیقاتی منتقدان پوتین را منتشر می‌کرده است. فعالیت‌های او در مناطق دوردست روسیه شجاعانه بوده زیرا رسانه‌های محلی در روسیه اغلب توسط مقامات محلی تحت فشار قرار می‌گیرند.

الكسی ناوالنی، یکی از رهبران اپوزیسیون روسیه كه هم اكنون در حال بهبودی از مسمومیت در آلمان است مرگ اسلاوینا را "وحشتناک" توصیف كرده و اتهامات مسکو علیه او را ساختگی دانسته است.

ناوالنی مقامات روسیه را در مرگ این روزنامه‌نگار مقصر دانسته و خطاب به آنان گفته است: «شما او را به خودکشی سوق دادید.»

وب سایت خبری محلی "NN.ru" گزارش داده است که مراسم یادبود اسلاوینا در یک خیابان برگزار شده و در آنجا مردی پوستری را در دست داشته است که روی آن نوشته شده بود "دولت می کشد"!

برخی از اعضای اپوزیسیون روسیه گفتند که اسلاوینا مدتها تحت فشار مقامات امنیتی بوده است.

دیمیتری گودکوف ، سیاستمدار روس در اینستاگرام خود نوشت: «در سال‌های اخیر سلاوینا تحت تعقیب بی‌وقفه مقامات بوده زیرا او برای اپوزیسیون فعالیت کرده است.»

ایلیا یاشین، منتقد کرملین هم در توئیتی نوشت: «چه کابوسی! دولت از نظر روانی مردم خود را خرد می‌کند.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کل یک روستا در شهرستان ایذه به کرونا مبتلا شده‌اند

ی اکتبر 4 , 2020
نماینده سابق مجلس در توییتی نوشت: کل یک روستا در شهرستان ایذه در استان خوزستان به کرونا مبتلا شده‌اند. هدایت خادمی در توییتی نوشت: کل یک روستا در شهرستان ایذه(خوزستان) به کرونا مبتلا شده‌اند. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000