چه کسانی در شیوع کرونا نقش موثرتری دارند؟

5f784371e6f7c_5f784371e6f7e

متخصصان همچنین به این نتیجه رسیدند که کودکان و جوانان، بیشترین نقش را در شیوع ویروس کرونا (عامل بیماری کووید ۱۹) دارند.

متخصصان دانشگاه‌های پرینستون، جانز هاپکینز و کالیفرنیا حدود ۸۵ هزار مورد تایید شده ابتلا به SARS-CoV-۲ (نام علمی نوع جدید ویروس کرونا) را در میان ۵۷۵ هزار نفر از ساکنان جنوب شرقی هند برای ردیابی مسیرهای انتقال احتمالی ویروس کرونا مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج این مطالعات نشان داد ۷۱ درصد از افراد مبتلا، این ویروس را از طریق تماس به افراد دیگر منتقل نمی‌کنند اما تنها ۸ درصد از مبتلایان در انتقال ویروس کرونا به ۶۰ درصد از بیمارانِ جدید نقش دارند.

متخصصان همچنین به این نتیجه رسیدند که کودکان و جوانان، بیشترین نقش را در شیوع ویروس کرونا (عامل بیماری کووید ۱۹) دارند.

آنها دریافتند احتمال اینکه یک فرد آلوده به ویروس کرونا بدون در نظر گرفتن سن، این ویروس را از طریق تماسِ نزدیک به فرد دیگری منتقل کند از حدود ۲.۶ درصد در جامعه تا ۹ درصد در خانواده متغیر است.

این متخصصان همچنین مشاهده کردند کودکان و نوجوانان که یک سوم از موارد ابتلا به کووید ۱۹ را تشکیل می‌دهند مخصوصا نقش کلیدی در انتقال ویروس در جمعیت مورد مطالعه را داشته‌اند.

به علاوه این بررسی‌ها نشان داد در تمام گروه‌های سنی، احتمال اینکه افراد ویروس را از فردی در گروه سنی مشابه خود بگیرد به مراتب بیشتر است.

به گزارش سایت موسسه محیط زیستی پرینستون، جزئیات این مطالعات در مجله Science منتشر شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابتلای هر 3 ترامپِ دنیا به کرونا

ش اکتبر 3 , 2020
وجه اشتراک دیگر هر 3 ترامپ دنیا ابتلای آنها به بیماری کووید19 به فاصله چند ماه از یکدیگر است. هر 3 ترامپ کرونا را جدی نگرفتند و حتی آن را مسخره می کردند. کرونا تاکنون هر 3 دولتمرد دنیا را که نام یا لقب" ترامپ" را یدک می‌کشند، گرفتار کرده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000