هشدار در باره فسخ قرارداد هفت تپه/ خلع ید می تواند بخش خصوصی سالم را هم فراری دهد

5f77fd1748cb8_5f77fd1748cbb سر و سامان دادن به واگذاری های سازمان خصوصی سازی چند وقتی است که در دستور کار نماینده های مجلس و قوه قضاییه قرار گرفته است.

عوارض مثبت و منفی خلع ید موج جدید خلع یدها در واگذاری های پر شک و شبهه سازمان خصوصی سازی را از چند منظر می توان بررسی کرد و جنبه های مثبت و منفی آن را در نظر گرفت.

از مزیت های خوب این خلع یدها شاید همین باشد که جلوی اشتباه را هر وقت بگیری خوب است و همین که حق ملت به بیت المال برگردد نقطه قوتی است. اما از این نکته هم نباید غافل شد که این اتفاق باعث می شود بسیاری از سرمایه گذاران هم که به نیت کمک به تولید، قدم به این عرصه می گذارند از ترس این که مبادا بعد از سرمایه گذاری در شرکت خریداری شده عده ای به بهانه هایی مثل ارزان فروشی، نداشتن اهلیت و … خللی در سرمایه گذاری وارد کنند حاضر به ریسک نشوند و خصوصی سازی از سرمایه گذار واقعی خالی شود.

دستگاه های نظارتی با بررسی واگذاری های اخیر باید این نکته را هم در نظر بگیرند که اگر واگذاری ها بر اساس زد و بند بوده باید بررسی و واگذاری لغو شود اما اگر نهاد دولتی قیمت را سهوی یا عمدی کمتر از ارزش واقعی داده تقصیر خریدار چیست؟ با توجه به عوارض منفی که در خلع ید واگذاری ها وجود دارد به نظر می رسد باید در روند واگذاری ها تجدید نظر شود و پیش از واگذاری نظارت ها صورت بگیرد و بعد از واگذاری دولت و دستگاه های نظارتی فقط بر نحوه اداره مجموعه واگذار شده نظارت کنند تا مجموعه واگذار شده در خدمت تولید قدم بردارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت جهانی طلا با خبر کرونای ترامپ بالاتر از ۱۹۰۰ دلار باقی ماند

ش اکتبر 3 , 2020
با خبر ابتلای ترامپ به کووید۱۹ قیمت جهانی طلا به عنوان سرمایه امن تقویت شد با این وجود رشد ارزش دلار باعث شد افزایش قیمت طلا محدود شود. اسپات‌گلد، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، در واکنش اولیه به خبر ابتلای ترامپ به ویروس تا ۱٫۹۱۶ دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000