شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

5f775148ca2db_2020-10-02_19-41 اخباری مبنی بر همکاری یک شرکت خودروساز روسی با صنعت خودروسازی ایران شنیده می‌شود که بر این اساس قرار است چند مدل خودروی روسی به صورت مونتاژ وارد کشور شوند.

مدت هاست که پای خودروهای خارجی به کشور قطع شده و واردات خودرو ممنوع شده است و نه تنها محصولات چینی، بلکه خودروهای سایر کشورها هم به کشور وارد نمی شود اما حال خبرهایی از آزادسازی واردات خودرو به گوش می رسد. آزادسازی که به معنای ورود انواع خودروهای خارجی به داخل کشور است و شاید اینگونه مقداری قیمت خودرو کاهش یابد. یکی از این آزادسازی ها به واردات خودروهای روسی باز می گردد به طوری که گفته می شود قرار است خودروهای روسی به صورت مونتاژ وارد کشور شوند.

اینگونه که در خبرها آمده است، یک تولید کننده پیشرو در صنعت خودروسازی روسیه قرار است در آینده نزدیک خط مونتاژ در ایران ایجاد کند.کارخانه اتومبیل سازی Ulyanovsky) Ulyanovsky Avtomobilny Zavod)، که با نام اختصاری UAZ در سراسر جهان شناخته می‌شود، در شرف آغاز تولید خودروهای شاسی بلند و وانت‌های UAZ Patriot خود در ایران است.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودروهای روسی باشند/ شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

تولید خودرو یک صنعت قابل توجه در روسیه است که به طور مستقیم حدود ۶۰۰ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند. آن طور که گفته می شود، سروش دیزل به عنوان نماینده رسمی یواز در ایران شناخته شده و برنامه تولید خودروهای این شرکت را دارد.

ورود پیکاپ دوکابین روسی به کشور!

نروندی کارشناس فروش محصولات یوآز، از ورود و فروش خودروهای روسی در کشور خبر داد و گفت: این شرکت تصمیم به تولید سه محصول مختلف یواز در کلاس های شاسی بلند(استیشن)، پیکاپ و پروفی را در بازار ایران دارد. این خودروها قرار است به صورت مونتاژ وارد بازار کشور شوند.

به گفته او، در گذشته بیشتر واردات خودروهای سبک تجاری هیوندای صورت می گرفت و در کنار آن عرضه ون و کامیونت هیوندای نیز وجود داشت. سروش دیزل تولید سه مدل پیکاپ تک و دو کابین دو دیفرانسیل و همچنین شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ را در برنامه دارد.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودروهای روسی باشند/ شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

بر خلاف آنچه تا کنون در برخی از رسانه‌ها مبنی بر تولید شاسی بلند پاتریوت در گام نخست اعلام شد، شواهد حاکی از آن است که سروش دیزل در قدم نخست به دنبال تولید دو مدل پیکاپ است و سپس به سراغ شاسی بلند پاتریوت خواهد رفت. شنیده‌ها از منابع مختلف حاکی از آن است که این پیکاپ‌ها حدود یک هفته پیش، بعد از گذراندن تست‌ها موفق به اخذ مجوز شماره گذاری شده اند و احتمالا از اواخر پاییز امسال عرضه آن‌ها به بازار آغاز خواهد شد.

سروش دیزل در فاز نخست احتمالا پیکاپ تک کابین را با قیمتی حدود ۵۷۰ میلیون تومان، نسخه دوکابین را با قیمتی حدود ۶۱۰ میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت را با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد کرد.

همکاری روسیه با ایران به منظور تولید خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص همکاری روسیه با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: در حال حاضر قرار است تنها خودروهایی که در گمرک مانده ترخیص شوند و خبری از واردات جدید نیست، یعنی می توان گفت که واردات هرگونه خودرو به صورت CBU ممنوع بوده و بعید است که این واردات آزاد شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که نه تنها مجلس بلکه دولت و دیگر دست اندرکاران، بعید است که اجازه واردات خودروها را بدهند.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودروهای روسی باشند/ شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

دادفر با بیان اینکه ممکن است خودروهای روسی به صورت مونتاژ (SKD) وارد کشور شوند، گفت: ممکن است این خودروها با حداقل ساخت داخل ۲۰ درصدی در کشور، وارد شوند.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: در حال حاضر واردات کامل خودرو (CKD) نه تنها از روس و چین بلکه از دیگر خودروسازی‌ها هم نداریم و اجازه این واردات داده نخواهد شد. برای مونتاژ خودروی چینی در ایران ممکن است شرکت مدیران خودرو تمایلی به همکاری داشته باشد چرا که قطعات این خودرو از قبل وارد کشور شده و به وفور در دسترس نیز است.

واردات خودرو به هیچ عنوان به نفع کشور نیست

امیر حسن کاکایی کارشناس خودرو با بیان اینکه واردات خودرو به هیچ عنوان به نفع کشور نیست، گفت: در شرایط کنونی واردات خودرو از هر کشوری کار اشتباهی است.

او بیان کرد: واردات خودرو به هر نوعی نیاز ارز را در کشور بالا می‌برد و در کوتاه مدت ممکن است قیمت خودرو را کاهش دهد، اما چون نیاز ارز را بالا می‌برد، با توجه به محدودیت‌ها و جنگ اقتصادی، در نهایت باعث افزایش قیمت ارز خواهد شد که افزایش قیمت ارز به ضرر کشور خواهد بود.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودروهای روسی باشند/ شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

کاکایی ادامه داد: اگر جنگی که در آن به سر می‌بریم به این حد پیچیده نبود و ما را محدود نمی‌کرد، می‌توانستیم ارز خودمان را استفاده کنیم هیچ مشکلی در واردات به وجود نمی‌آمد، اما در وضعیت فعلی واردات برای کشور بسیار خطرناک است و تبعات اقتصادی کلانی دارد. برخی می‌گویند این ارز برای خودمان است و دوست داریم استفاده کنیم، اما برای شرایط جنگ فعلی اصلا مناسب نیست.

صحبتی از واردات خودروهای خارجی به کشور نیست

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در خصوص همکاری روس با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: اکنون صحبتی از واردات خودروهای خارجی به کشور نیست و اگر صحبتی هم هست برای آزادسازی و ترخیص خودروهایی است که در گمرکات دپو شده اند.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، صحبت‌های اخیر حاکی از همکاری بین خودروسازان ایرانی و روسی است و خبری از واردات کامل خودرو نیست و این بحث می‌تواند منطقی باشد.

زاوه با تاکید بر اینکه برای به روز شدن اطلاعات صنعتی باید با دیگر کشورها مراوده داشت، گفت: صنعت خودرو یک صنعت بین المللی است و باید با دیگر کشورها ارتباط داشت. واقعیت این است که نمی‌توانیم تمام زنجیره و قطعات را در یک کشور تامین کنیم و نیاز است تا همکاری داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه واردات خودرو تاثیری در روند تولید خودرو در کشور نمی‌گذارد، تشریح کرد: واردات و تولید خودرو، ۲ حیطه مختلفی دارند و هیچ اثری بر یکدیگر نمی‌گذارند چراکه سطح قیمتی متفاوتی دارند.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودروهای روسی باشند/ شاسی بلندهای روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

آنطور که مشخص است دولت مجوز واردات خودرو را نخواهد داد و به واقع اگر قرار است خودرویی از روسیه به بازار ایران راه پیدا کند، باید با یکی از خودروسازان داخلی قراردادی منعقد کرده و به صورت ترکیبی به فعالیت و ساخت اتومبیل مبادرت ورزد در غیر اینصورت امکان فعالیت خودروسازان خارجی فراهم نخواهد شد.

این موضوع را نیز نباید نادیده گرفت که فعالیت مشترک خودروسازی‌ها باعث تقویت صنعت خودرو می‌شود، به طور مثل همکاری شرکت آنادول با فورد باعث تولید فورد شده است، شرکتی مانند اتوکار، لندیور و ایمیکه را تولید می‌کند یا شرکت اویاکس با رنو کار کرده و انواع خودروهای رنو را تولید می‌کند.

بر این اساس شرکت سایپا هم به تازگی خبر از آغاز پروژه تولید نخستین خودرو SUV (شاسی بلند) آفرودی با نشان ایرانی در داخل کشور داده است.

این محصول نخستین خودرو SUV بومی‌سازی شده در داخل کشور خواهد بود و ویژگی‌های دو دیفرانسیل و شاسی مستقل در آن دیده می‌شود که این موضوع قابلیت، توان و کیفیت قابل ملاحظه‌ای به این خودرو می‌بخشد و آن را به خودرویی آفرودی و سرسخت تبدیل می‌کند.

با ورود این محصول به بازار، صنعت خودروسازی ایران پس از سال‌ها شاهد تولید یک خودروی متفاوت در داخل کشور خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پول می‌گیرم داد می‌زنم/ برای موفقیت در این کار باید حنجره و دیافراگم قوی داشته باشید!

ش اکتبر 3 , 2020
با دور زدن خیابان‌های پر از مغازه که محل اصلی فعالیت دادزن‌ها است، می‌فهمیم که پیک کار آنها از ساعت یازده تا شش بعدازظهر است چون این ساعت شلوغ‌ترین ساعت خیابان محسوب می‌شود. روزنامه ایران نوشت: «در دورانی زندگی می‌کنیم که شما هر قابلیتی داشته باشید باید از آن برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000