وضعیت اهدای خون در نیمه اول سال/ رشد یک درصدی مشارکت بانوان

وضعیت اهدای خون در نیمه اول سال/ رشد یک درصدی مشارکت بانوان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، ضمن تشریح وضعیت اهدای خون در نیمه اول سال جاری در کشور، گفت: بیشترین میزان توزیع و مصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور، مربوط به کلانشهر تهران است.

بشیر حاجی بیگی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۹، تعداد یک میلیون و ۶۲۶ هزار واحد خون و فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه استان‌های تهران با ۱۵ درصد، فارس ۸ درصد و اصفهان با ۷ درصد اهدای خون، بیشترین سهم در بین سایر استان‌ها را داشته‌اند، افزود: این سه استان به تنهایی ۳۰ درصد کل خون اهدایی در کشورمان را تامین کرده‌اند.

حاجی بیگی با اشاره به سهم ۵ درصدی بانوان از اهدای خون در کشور، گفت: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بانوان استان‌های خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، فارس و گلستان، بیشترین میزان مشارکت در اهدای خون را داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، با اعلام اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۶۸ نفر از هموطنان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، افزود: در این مدت ۹۴۰ هزار و ۷۳۹ واحد خون اهدا شده است.

حاجی بیگی گفت: سهم نوبت اولی‌ها در اهدای خون ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد خون بوده است.

وی افزود: اهدا کنندگان مستمر نیز ۵۶ درصد خون‌های اهدایی در نیمه اول سال را تامین کرده‌اند که در این بین، استان سمنان با ۷۴ درصد، بوشهر ۶۶ درصد و همدان با ۶۵ درصد، بیشترین اهدا کنندگان مستمر خون در نیمه اول سال جاری بوده‌اند.

حاجی بیگی گفت: استان‌های خراسان جنوبی و شمالی، سمنان و قم، بیشترین خون اهدایی در نیمه اول سال را بر عهده داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ادامه به وضعیت تهران اشاره کرد و افزود: در نیمه اول سال جاری، ۳۴۱ هزار و ۱۹۲ واحد خون و فرآورده خونی در مراکز درمانی استان تهران توزیع شده است.

وی گفت: بیشترین میزان توزیع و مصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور، مربوط به کلانشهر تهران است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

تصاویر پهپادهای مرگبار و انتحاری سپاه در آسمان و دریا /خلیج فارس برای آمریکا ناامن‌تر شد

ج اکتبر 2 , 2020
سیاسی/ دفاعی تجهیز شناورهای تندرو به پهپادهای رزمی و انتحاری، ایده‌ای است که مهرماه سال گذشته توسط فرمانده کل سپاه مطرح شد و به فاصله یکسال این ایده تبدیل به محصول شد. هفته گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مراسمی که با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000