چرا دلار سد مقاومتی را شکست؟

5f762fc356660_5f762fc356666 دلار امروز ، روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت به طوری که در ساعات پایانی روز نیز روند افزایش قیمت و خرید ‌ فروش در بازار ادامه داشت.

روند افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر تشدید شده است. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز به ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و یورو نیز به نرخ ۳۳ هزار و ۹۵۰ تومان فروخته شد.

بر این اساس در بازار آزاد برخی معامله گران نرخ دلار را سی هزار تومان اعلام نی کردند و برای خرید از مردم تیز قیمتی بالاتر از صرافی‌های بانکی در محدوده ۲۹ هزار تومان پیشنهاد می‌دادند.
افزایش قابل توجه تقاضا برای دلار البته فشار بر بازار اسکناس ارزی را بالا برده است و این تقاضا خود به روند رشد قیمتی دامن می‌زند.دیگر سوی بازار ، سکه نیز کورس گرانی قیمت را با سکه گذاشته است و در همین شرایط طبق آخرین برآوردها حباب سکه به یک میلیون و هفتصد هزار تومان رسیده است که البته این حباب عظیم نشان از بالا بودن تقاضا برای خرید دارد. قیمت سکه در پایان معاملات به سد مقاومتی ۱۵ میلیون تومان رسید.

معامله گران، تشدید تقاضا، تشدید انتظارات تورمی، افزایش فشار تحریمی و همچنین سرازیر شدن سرمایه‌گذاری از بازار سرمایه به سوی بازار ارز را عوامل مهم رشد قیمت‌ها میدانند .تسری تاثیر تورمی رشد بهای ارز در سایر بازارها قابل ردیابی است چرا که قیمت ها در بازار خودرو و مسکن تیز دستخوش افزایش شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ساعد هدایتی: ما مدیون آقای مدیری هستیم

پ اکتبر 1 , 2020
ساعد هدایتی در پاسخ به انتقاد برخی بازیگران از مهران مدیری، گفت: نمی‌توانیم از آقای مدیری انتظار داشته باشیم در همه کارهایش از ما استفاده کند؛ شاید در فیلمی که قصد دارد بسازد نیازی به کاراکتر من نباشد . این بازیگر به خبر فوری گفت: من بیست سال است با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000