آیا ترامپ می‌تواند نتایج انتخابات را نپذیرد؟

سیاسی/ بین الملل 5f75b38669c9c_2020-10-01_14-16 رئیس‌جمهور آمریکا، از چندی پیش تلویحاً به عدم پذیرش نتایج انتخابات ۳ نوامبر آینده اشاره کرده که این واکنش او موجی از حرف و حدیث و تفسیر و تحلیل‌ها را با خود به همراه آورده است.

روزنامه کویتی الرای در گزارشی در این رابطه نوشت: سخنان دونالد ترامپ در رابطه با عدم پذیرش نتایج انتخابات در صورت شکست در آن و متهم کردن دموکرات‌ها به تقلب در ده‌ها میلیون کارت انتخاباتی در صورت ارسال آن از طریق پست موجی از خشم را به وجود آورده است.

با این حال برخی از کارشناسان نیز با یک دلیل ترامپ در رابطه با این مساله- که در شمار مشارکت‌های انتخاباتی با استفاده از پست که به خاطر شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته و در سایه عدم آزمایش سازوکارهای تعامل با این نوع رأی‌ها، امکان بروز مشکل وجود دارد- هم‌نظر هستند.

به همین دلیل برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به احتمال زیاد نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به جنجال و دادگاه و اعتراض کشیده می‌شود.

کارشناسان گروه «پروجکت» که در برگیرنده مجموعه‌ای از اساتید دانشگاه و مسئولان دولتی سابق آمریکا است به تحلیل این مساله پرداخته و مشکلات پیش روی انتخابات ۲۰۲۰ را مورد بحث و برسی قرار دادند.

این گروه از کارشناسان، که هواداران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آن عضو هستند، پیش‌بینی کردند آمریکا یک دوره از هرج‌ومرج حقوقی و سیاسی را پشت سر بگذارد، در حالی که احزاب از این شرایط کمال استفاده را خواهند برد.

به اعتقاد این کارشناسان، ترامپ هم به دنبال هر نوع ابهام حقوقی و قانونی است تا حاضر به ترک جایگاه خود نشود.

او در صورت شکست در انتخابات ترجیحاً نسبت به نتایج انتخابات اعتراض خواهد کرد و این کار را با ابزارهای قانون یا غیرقانونی دنبال خواهد کرد تا همچنان در قدرت باقی بماند.

ترامپ پیش از این نیز به ۲ احتمال اشاره کرده بود؛ اول اگر نتایج انتخابات به نفعش نباشد که او در این صورت تسلیم شکست نخواهد شد و نسبت به نتایج انتخابات و شمارش آرا اعتراض خواهد کرد، امری که منجر به بازشماری آرا و بررسی دقیق تمامی آرای مورد اعتراض می‌شود. دوم اگر ترامپ خود را پیروز ببیند که در آن صورت به سرعت پیروزی خود را حتی پیش از شمارش میلیون‌ها رأی ارسال‌شده با پست اعلام خواهد کرد.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان از یک سو و دموکرات ها از سوی دیگر لشکری از حقوقدانان را برای دوره پساانتخابات به صف کرده اند تا در شرایط و زمان لازم از آنها استفاده کنند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۳۵۰ هزار شغل تا سال ۱۴۰۰ تثبیت و ایجاد می شود

پ اکتبر 1 , 2020
سیاسی/ دولت سخنگوی دولت تثبیت اشتغال را استراتژی دولت یاد کرد و گفت: ایجاد و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل تا سال ۱۴۰۰ در کشور پیش بینی شده است. علی ربیعی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح یک طرح گردشگری در نوشهر با اظهار اینکه مهمترین کار دولت و ستاد اقتصادی تثبیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000