کشف اشیای تاریخی از جنس طلا مربوط به دوره هخامنشی

5f7064cebb26c_2020-09-27_13-39

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت کرمانشاه ۲۷۸ قلم شی تاریخی از جنس طلا با قدمت دوره هخامنشی کشف و ضبط شد.

سردار امیر رحمت‌الهی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: به محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی برخرید و فروش اشیاء عتیقه در شهر کرمانشاه موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

وی افزود: پس از احراز صحت خبر تیمی از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضائی و در معیت عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه تعداد ۲۷۸ قلم شی تاریخی از جنس طلا کشف و در این رابطه ۷ نفررا دستگیر کردند.

سردار رحمت الهی با بیان اینکه این اشیاء تاریخی شامل گوشواره، آویز، حلقه، گل سینه، مدال، انگشتر، پلاک، سگک کمربند، سینه ریز و … است، ادامه داد: برابر اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی کرمانشاه، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت دوره هخامنشی تخمین زده شده است.

وی خاطرنشان کرد: متهمان به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جذب آتش نشان زن در شهرداری تهران

ی سپتامبر 27 , 2020
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از جذب کمتر از ۲۰ زن آتش نشانان تا ۲ ماه آینده در شهرداری خبر داد. 7 مهر سال 1359 زمانی که دشمن به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد. آتش‌نشانان برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند. در حین عملیات و خاموش کردن آتش، مجدداً […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000