درخواست یک روزنامه از زنان؛ حالا که گشت‌ارشاد نیست نگذارید بی‌حجابی افراطی به وجود آید

اعتمادآنلاین|

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با عنوان «مبادا اخلاق را ببازیم» از زنان خواسته حالا که گشت‌ارشاد نیست جلوی شکسته شدن هنجارهای عرفی و اخلاقی را بگیرند و از سوی دیگر پویش «عمامه‌پرانی» انتقاد کرده است.

به گزارش اطلاعات، از مدت پیش مشخص بود که گشت ارشاد و حتی این نحوه تأکید بر حجاب اجباری نقض غرض است… حال که دیگر گشت ارشاد در کار نیست و مأموری هم به حجاب کسی گیر نمی‌دهد با مشاهده برخی پوشش‌های افراطی که انصافاً‌ در شأن خانواده و فرهنگ ایرانی هم نیست نباید گذارد که چنین شود حتی اگر قصد اعلام مخالف یا برخورد سیاسی و لجبازی هم در کار باشد، در هر صورت می‌تواند تا حدی ادعای طرفداران تصلب و انسداد را در نظام تصمیم‌گیری تائید و راه را بر حرکت‌های اصلاحی ببندد.

نویسنده در ادامه خواسته: لذا جامعه زنان با فرهنگ این سرزمین باید نشان دهند که خود پاسدار هنجارهای عرفی و اخلاقی جامعه هستند که خوشبختانه همین حال نیز اکثریت قریب به اتفاق آنان ظرفیت بالای خویش را نشان دادند.

اطلاعات سپس از پدیده «عمامه‌پرانی» انتقاد کرده و نوشته: اکثراً روحانیونی که در مقام توهین و تحقیر قرار می‌گیرند باید آنان را مصداق آن ضرب‌المثل دانست که هم چوب را می‌خورند و هم پیاز را. خیلی ساده و روشن باید گفت دوستان اشتباه گرفته‌اید. حسابی هم…. جدای بخشی از این گروه که به مناصب قدرت رسیده و بعضاً مکنتی به هم زده و از مردم تا حد زیادی فاصله گرفته‌اند، بسیاری از این قشر زندگی حتی کمتر و پائین‌تر از طبقه متوسط جامعه دارند و ده‌ها درد در سینه دارند و بغض در گلو نهفته‌اند و بعضاً از همه شاکی‌ترند.

آیا این خبر مفید بود؟ 2 0

نتیجه بر اساس 2 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

عکس | حذف ناگهانی و بی توضیح اسنپ، تپسی، سروش، بله و آی‌گپ از گوگل‌پلی !

چ نوامبر 16 , 2022
دیجیاتو نوشت: سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند. بررسی‌های اولیه دیجیاتو نشان می‌دهد که نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است. آنطور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000