عدم تمدید آتش بس در یمن ناامیدکننده است

اعتمادآنلاین|

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت: ناامیدکننده است که می‌بینیم دو طرف بر سر پیشنهادهای جدید برای تمدید آتش‌بس توافق نکردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وی افزود:

*علی‌رغم تمدید نشدن آتش‌بس، اما مذاکرات همچنان ادامه دارد و هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به بررسی گزینه‌هایی که برای هر دو طرف قابل قبول است ادامه می‌دهد.

*غیرنظامیان در یمن مستقیماً از آتش بس بهره بردند، زیرا فعالیت‌های نظامی از جمله حملات هوایی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، و حملات فرامرزی انجام شده توسط جنبش انصارالله متوقف شدند و تعداد تلفات غیرنظامیان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

*دو طرف آرامش خود را حفظ کنند، از هر گونه تحریک یا اقداماتی که ممکن است منجر به تشدید خشونت شود خودداری کنند، با یکدیگر تعامل کرده و بر تکمیل مذاکرات تمرکز کنند.

*علی‌رغم ناامیدی سازمان ملل از وضعیت موجود، اما ما معتقد هستیم که این پایان راه نیست و همچنان زمان برای توافق دو طرف بر سر تداوم آتش‌بس وجود دارد.

آتش‌بس یمن یکشنبه دهم مهر به پایان رسیده و هنوز تمدید نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

500 هزار امضا پای طومار مردمی علیه دولت لیز تراس

س اکتبر 4 , 2022
اعتمادآنلاین| بعد از استعفای بوریس جانسون و سقوط کابینه او، لیز تراس جایگزین جانسون شد. اما از همان ابتدای امر تراس مورد حمایت مردم انگلیس قرار نگرفت. در حالی که نزدیک به دو سال تا انتخابات نخست وزیری انگلیس باقی مانده، بیش از ۵۰۰ هزار شهروند انگلیسی طوماری را امضاء […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000