«تاجزاده» یک اتهام تشویش اذهان عمومی و یک تبلیغ علیه نظام دارد/ اتهام تبعه سوئدی بازداشت شده در ایران جاسوسی است

اعتمادآنلاین|

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز گفت: همانگونه که می دانید هدف و انگیزه مدافعان حرم همانا ادامه دادن مکتب خونبار حسینی است و مبارزه قاطع با دست پروردگان جنایتکاران در عرصه بین المللی است. امروز جمهوری اسلامی در برابر دسته بندی های جعلی و سیاسی منطقه ایستاده است.

به گزارش ایسنا، وی با تجلیل از مقاومت آزادگان گفت: امروز راه ایستادگی در برابر دشمنان از خرمشهر تا غزه تا دمشق و بغداد نتیجه بخش پیروزی است.

ستایشی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد گفت: به رسمیت نشناختن حقوق ملت ایران در ۲۸ مرداد سرآغاز رسمی دخالت ایالات متحده در ملت ایران و لگدمال ساختن حقوق اولیه ملت‌ها و حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده میلاد حاتمی و اینکه در این پرونده چند نفر متهم هستند و دادگاه‌ متهمین از چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت: در این پرونده ۲۲ متهم مطرح بودند که پرونده در دادسرا مورد بررسی قرار گرفت و با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد و فرد مورد نظر به اتهام افساد فی الارض و پولشویی و اخلال در نظام ارزی وپولی و فرد دیگر به اتهام معاونت در افساد فی الارض و پولشویی و اخلال در نظام ارزی وپولی در بازداشت هستند. بقیه متهمان که ۱۸ نفر هستند با تودیع قرار وثیقه در دادسرا فعلا ازادند و پرونده در دادگاه انقلاب مطرح رسیدگی است.

وی درباره بازداشت تبعه سوئدی در ایران گفت: این پرونده در دادسرای تخصصی تهران تحت رسیدگی است و اتهامش جاسوسی است. در ۲۸ فروردین سال جاری قرار بازداشت موقت او صادر شد و در بازداشت است. یکسری اسناد کشف شده و در حال بررسی است و تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه است. براساس سرنخ هایی که داریم ممکن است اتهام دیگری در مورد ایشان مطرح شود.

وی درباره پرونده تاج زاده نیز گفت: یک اتهام تشویش اذهان عمومی و یک تبلیغ علیه نظام دارد.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی واجرای حکم این پرونده گفت: تکلیف اجرای حکم وی بر عهده دادستانی و واحد اجرای احکام دادسرای تهران است. تاکنون نسبت به شناسایی اموال بابک زنجانی در داخل کشور و ارزیابی اموال و انتقال و استرداد اموال خارج از کشور این فرد اقدام جدی و گسترده صورت گرفته است و تاکنون حدود 500 میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است. کل رد مال این فرد 1 میلیارد و 966 میلیون یورو است و در مورد الباقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین و نظارت دادسرای تهران اقدامات خوبی انجام شده است. سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال وی به دست آمده است و اکنون هم بابک زنجانی در زندان است.

ادامه دارد…

پست بعدی

حکم اعدام الکس، سرکرده شبکه بین‌المللی فساد تایید شد‌ +ویدیو

س آگوست 16 , 2022
اعتمادآنلاین| مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش جام جم درباره آخرین وضعیت پرونده شبکه بین المللی فساد گفت:برای سرکرده باند _شهروز سخنور معروف به الکس_حکم قطعی اعدام صادر شده است. به گزارش جماران، وی افزود: برای دیگر متهمان حکم قطعی هشت سال حبس صادر شده و حکم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000