خرید روغن کنجد سنتی اتکا قم

یکی از خوراکی های گرم و مغذی روغن کنجد صنعتی یا سنتی است.به دلیل املاح موجود در این محصول به کاهش کلسترول خون، فشار خون و درمان کبد جرب کمک می کند.ماساژ پوست بدن کودکان بد خواب با روغن کنجد باعث بهبود خواب در آن ها، افزایش وزن و تقویت حافظه می شود.این محصول به دلیل وجود اسید های چرب غیر اشباع، پروتئین لپتین بدن شخص را افزایش می دهند، که باعث کم اشتهایی و در نتیجه لاغری می شوند. روغن مناسبی برای پخت و پز و سالاد طبیعی می باشد.فیبر غذایی موجود در این محصول ملین طبیعی برای سیستم گوارشی بدن است.

در بین دانه های روغنی، کنجد بیشترین میزان روغن را در خود دارد و مناسب ترین روغن برای سرخ کردنی های روزانه است که تحمل حرارت بالا را دارند.در روغن کنجد سنتی کاملا ارگانیک و غنی از ویتامین ای، بی و دی می باشد، که به تقویت پوست، مو و سیستم ایمنی بدن کمک می کند.مصرف روغن کنجد یزد برای درمان  یبوست، هضم غذا و همچنین کم خونی توصیه می شود.این روغن مرغوب در لوازم آرایشی هم به کار برده می شود.

لوازم آرایشی که مواد شیمیایی دارند باعث سرطان پوست و دیگر مشکلات پوستی می شوند.جلوگیری از آفتاب سوختگی و به عنوان ضد آفتاب می توان از آن استفاده کرد.همچنین برای پر کردن صورت و دور چشم ها مناسب می باشد.این محصول به دو روش سنتی و صنعتی استخراج می شود که روغن سنتی به دلیل خالص و طبیعی بودن مورد توجه ویژه ای است.

روغن کنجد قم

همان گونه که می دانید روغن کنجد یک روغن گیاهی می باشد که از دانه های کنجد گرفته شده و در اکثر مناطق با آب و هوای مختلف کاشت و برداشت می شود البته در کشور ما ایران اصلی ترین مرکز کشت کنجد شهر یزد می باشد و امروزه در قم و قزوین نیز برداشت این محصول رونق فراوانی گرفته است. شاید برای شما نیز جالب باشد که اولین دانه های روغنی که بشر به آن پی برد کنجد می باشد و پس از پیدایش این دانه های روغنی و کشف روغن کنجد تحولی بزرگ در صنعت غذایی جهان ایجاد شد.

با توجه به افزایش اطلاعات مردم و خواص بی نظیر روغن کنجد قم میزان تقاضای این محصول رشد چشمگیری داشته و مجموعه های بسیاری در شهر های مختلف قم، تهران و سایر شهر های کشور برای تهیه این محصول بی نظیر اقدام نموده اند. همان طور که می دانید روغن کنجد اردکان یزد یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار مصرفی می باشد و طرفداران خاص خود را نیز دارد این محصول در انواع پخت و پز ها، غذاهای سرخ کردنی و سالاد ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در تولید روغن کنجد ابتدا دانه های روغنی را داخل مخزن دستگاه ریخته و دستگاه با استفاده از روش پرس کردن دانه های کنجد را تحت فشار زیادی قرار داده و سبب به دست آمدن روغن آن می شود که اصطلاحا به این روش، تولید روغن به روش مکانیکی نیز می گویند.

روغن کنجد اتکا

روغن کنجد به قدری خواص دارد که می توانیم از آن به عنوان سلطان روغن ها نام ببریم که باعث دور ماندن افراد از بیماری ها می شود.در خانواده های زیادی روغن کنجد مورد استقبال قرار می گیرد، زیرا خانواده هایی که اهمیت زیادی به سلامتی خود و فرزندانشان می دهند قطعا با آگاهی یافتن از نکاتی که برای سلامتی می باشد، قدم در راه استفاده از خوراکی های مفید مانند روغن کنجد بر می دارند که دارای چربی بسیار مفید و مواد مغذی لازم برای سلامت است و در نهایت با این کار همیشه خوشحالی و شادی را در خانواده به ارمغان می آورند زیرا وقتی سلامت باشید شادتر هم می شوید.

همچنین لازم به ذکر است در بین مردم روغن کنجد اتکا بسیار پرطرفدار است. افراد می توانند از به کار بردن این روغن در پخت و پز خود و در برنامه غذایی خود از مزایای آن برای سلامت پوست، و سیستم ایمنی و کل بدن بهره بگیرند.

دو نوع از روغن های کنجد به نام روغن بکر و روغن کنجد تصفیه شده وجود دارد که هرکدام از آن ها نحوه استخراج جداگانه ای دارند.

روغن بکر یکی از سالم ترین روغن ها می باشد که در زمان استخراخ آن به هیچ عنوان از مواد غیر طبیعی استفاده نمی شود و به همین دلیل بسیار پر طرفدار می باشد.

روغن تصفیه شده که فشاری در حرارت بالای 100 درجه به آن وارد می کنند تا از آن روغن مورد نظر گرفته شود، آن را کمی دستکاری و مورد تغیر قرار می دهند و در این صورت مقداری از ویژگی خود را از دست می دهد و نسبت به روغن بکر که طبیعی تر است و از بوی مخصوص برخوردار است، بوی خود را ازدست می دهد و بی بو می باشد.

پست بعدی

سریلانکا به رغم اعتراض هند به ورود کشتی چینی به بندرش مجوز داد

ش آگوست 13 , 2022
اعتمادآنلاین| این کشتی چینی تحت نام کشتی "یوان وانگ ۵" در سایتهای حوزه کشتی‌رانی بین‌المللی به عنوان یک کشتی تحقیقاتی و مطالعاتی توصیف شده اما رسانه‌های هندی آن را به عنوان یک کشتی با کاربری دوگانه و دارای قابلیت جاسوسی توصیف کرده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000