پاسخ امام به پرسش مظامیان درباره قسم خوردن برای حفظ تاج و تخت شاه

جی پلاس نوشت: امام خمینی در بیست و دوم بهمن ماه سال ۵۷ به پرسش نظامیان رژیم شاه درباره قسم خوردن برای حفظ تخت و تاج پاسخ داد.

امام خمینی (س) در بیست و دوم بهمن ماه سال ۵۷ به استفتای ارتشیان و نیروهای نظامی و انتظامی درباره سوگندی که طبق روال رژیم شاهنشاهی مرسوم بود، پاسخ دادند.

پاسخ امام به پرسش مظامیان درباره قسم خوردن برای حفظ تاج و تخت شاه

بیشتر بخوانید:

متن پرسش و پاسخ در ادامه آمده است:

[استفتاء از محضر حضرت آیت‌ اللّه‌ العظمی نائب الامام خمینی:

مسلماً خاطر مبارک از این سنت معموله مستحضر است که همۀ افراد ارتش در موقع اخذ سردوشی یا اخذ درجه، در مورد حفظ تاج و تخت رژیم سلطنتی، به خداوند و قرآن کریم قسم یاد می‌ کنند؛ مستدعی است نظر و فتوای خودتان را در مسئلۀ عدول از این قسم و پیوستن به نهضت عظیم اسلامی بیان فرمایید. از طرف جمعی از افراد نیروهای مسلح.]

بسمه تعالی

قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است؛ و کسانی که این نحو قسم خورده‌ اند باید بر خلاف آن عمل کنند. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌ و برکاته.

۱۳ ربیع‌الاول ۹۹

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

صحیفه امام؛ ج ۶، ص ۱۲۷

۲۱۲۱۰-

پست بعدی

آقاتهرانی: کلید فضای مجازی امروز دست دشمن است که بازی با کارت سوخت از آن جمله است

ج فوریه 11 , 2022
تسنیم، نوشت:رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جهاد عظیم تبیین یک وظیفه همگانی است و جوانان انقلابی باید عالمانه وارد عرصه جهاد تبیین شده و دستاوردهای انقلاب را بیان کنند. حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000