آشنایی با مولاناپژوه سرشناس ایرانی در «حکایت دل»

آشنایی با مولاناپژوه سرشناس ایرانی در «حکایت دل»

زندگی حرفه‌ای توفیق سبحانی از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، دوشنبه بیست و چهارم آبان ماه پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم مستند «پرده‌گشا، رازنما» به زندگی استاد توفیق سبحانی استاد زبان و ادبیات فارسی و مولاناپژوه بزرگ ایران، نویسنده و ادیب برجسته اختصاص دارد.

توفیق سبحانی از فرهیختگان معاصر درزمینه زبان وادبیات فارسی درسال ۱۳۱۷ شمسی در تبریز به دنیا آمد.وی پس از اخذ فوق لیسانس دبیری از دانشگاه تهران به ترکیه سفر کرد و با شرکت در امتحان ورودی دوره ی دکتری دانشگاه استانبول در رشته ی عربی و فارسی آن دانشگاه پذیرفته شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی به دریافت درجه ی دکتری نایل آمد.

او نایب رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بوده و به تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مشغول می‌باشد. کتاب «مولانا جلال الدین، زندگانی، فلسفه، آثار گزیده‌ای از آنها» ترجمه ی توفیق سبحانی، در دوره ی سوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد..

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

۵۸۵۸

پست بعدی

راهکارهای یک نماینده برای کنترل نرخ دلار/ قیمت ارز باید توسط بازار تعیین شود نه دستوری

د نوامبر 15 , 2021
ایسنا نوشت:یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم آتش دیگ ارز را با ارزپاشی خاموش کنیم سیاست غلطی است، بلکه باید با حمایت از تولید کننده امکان صادرات کالاها و ارزآوری بیشتر برای کشور را فراهم کنیم. احمد علیرضابیگی ، درباره راهکارهای کنترل نرخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000