گفت‌و گوی رئیسی و پوتین درباره افغانستان

گفت‌و گوی رئیسی و پوتین درباره افغانستان

ایرنا نوشت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره اوضاع افغانستان و همچنین احیای برجام گفت و گو کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و رئیسی در تماس تلفنی آمادگی خود را برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان اعلام کردند.

در این تماس تلفنی که پوتین، پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز دوره دولت وی را تبریک گفت، دو طرف دورنمای ازسرگیری مذاکرات برای اجرای برجام را بررسی کردند.

مذاکرات برای احیای برجام بین گروه ۱+۴ و ایران که چند دور آن در وین برگزار شد از ۲۰ ماه ژوئن متوقف شده است و انتظار می رود در ماه سپتامبر ازسرگرفته شود.

سران ایران و روسیه در ادامه گفت وگوی تلفنی از سطح روابط دو کشور ابراز خرسندی کردند.
کرملین نوشت : پوتین و رئیسی با توجه به درخواست رسمی ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای در مورد مقدمات اجلاس این سازمان گفت و گو کردند.
ولادیمیر پوتین اولین رئیس جمهوری در جهان بود که به انتخاب آیت الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و شروع به کار دولت جدید استقبال گرمی نشان داد و روابط طرفین را در دوره جدید مستحکمتر پیش بینی کرده است .

216216

پست بعدی

هشدار نمکی درباره ورود مهاجران افغان/ چند برابر شدن نیاز بیماران کرونایی به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز

چ آگوست 18 , 2021
مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس اعلام وزارت بهداشت متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید. همچنین از دیروز تا امروز ( ۲۷ مردادماه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000