شرط موفقیت سریال‌های مذهبی ایرانی در جهان

شرط موفقیت سریال‌های مذهبی ایرانی در جهان

حسن هدایت در روزنامه ایران نوشت: تجربه نشان داده است که یکی از ژانرهای بسیار موفق بخصوص در تلویزیون، سریال‌های تاریخی است که یکی از شاخه‌های فرعی‌اش سریال‌های مذهبی تاریخی است که همیشه طرفداران خودش را داشته است؛ طیف طرفداران سریال‌های مذهبی گسترده است، مخاطبان هم از منظر تاریخی و جذابیت داستانی به این‌گونه فیلم‌ها و سریال‌ها توجه می‌کنند.

به‌همین دلیل تجربه طولانی در تمام دنیا ثابت کرده است که اینها سریال‌های خوبی هستند و در ایران این‌گونه کارها موفق بوده‌اند؛ بجز تعدادی از کارهای ضعیف و ناخوشایند که در این مدت ساخته شد و مخاطب هم استقبال نکرد.

در کل سریال‌های مذهبی تاریخی ایرانی در دنیا به لحاظ اکران موفق نبوده است. اینکه چرا سریال‌های مذهبی تاریخی ما در کشورهای عربی به‌طور عام و کشورهای مسلمان به طور خاص که هم دین هستیم، نمایش داده نمی‌شود، دو دلیل دارد. یکی اینکه خوب ساخته نمی‌شوند و دوم اینکه ما با دید بسته با اینگونه سریال‌ها بخصوص در تلویزیون برخورد می‌کنیم و می‌خواهیم از یک زاویه مشخص به موضوعات توجه شود و این در حالی است که با کمی سعه صدر می‌توان فیلم‌هایی ساخت تا در همه کشورها نمایش داده شوند.

نکته دیگری که می‌شود به آن اشاره کرد این است که سریال‌های مذهبی به طور معمول بین ۵۰ تا ۵۰۰ درصد بیشتر از سریال‌های پرهزینه، هزینه دارند، اما اغلب، به استثناء چند اثر واقعاً فاخر، انعکاس آن‌ها آنچنان که باید و شاید نیست و اگر تماشاگران آن را می‌بینند به خاطر موضوع و بن‌مایه مذهبی آنهاست که به آن عشق می‌ورزند. همه این‌ها یعنی در این حوزه هنوز بسیار بسیار جای کار وجود دارد چنین موضوعاتی که جزو فرهنگ و اعتقادات مردم است باید بسیار حرفه‌ای و در طرازی بالاتر از استاندارد ساخته شوند و در این صورت حتماً با استقبال صدچندان مواجه خواهند شد.

۵۸۵۸

پست بعدی

پیشگویی پژمان جمشیدی موفق‌تر از رفاقت شهاب حسینی

چ آگوست 11 , 2021
روزنامه خراسان نوشت: چرا اجرای پژمان جمشیدی در برنامه «پیش‌گو»،بهتر از میزبانی شهاب حسینی در «همرفیق» است؟ برنامه «همرفیق» با اجرای شهاب حسینی و «پیش‌گو» با اجرای پژمان جمشیدی، دو برنامه گفت‌وگومحوری هستند که به دلیل حضور ستاره‌ها در مقام مجری، در ماه‌های اخیر جزو تاک‌شوهای پرسروصدای نمایش خانگی بوده‌اند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000