صالحی: ایران به میدان کوانتوم آمده است

600f1610be6ff_2021-01-25_22-33 رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صالحی گفت: تابستان آینده بین برج میلاد و برج آزادی آزمایش کوانتومی را برقرار می‌کنیم.

علی‌اکبر صالحی در حاشیه سومین آزمایش انتقال اطلاعات به روش کوانتومی در برج میلاد تهران گفت: کلید ورود به فناوری کوانتومی درهم تنیدگی ذرات نور است. بعد از در هم تنیدگی باید بتوان جفت فوتون‌ها را تولید کنیم و ما در سال ۹۷ این کار را انجام دادیم که در بین کشورهای اسلامی و در حال توسعه ایران سرآمد است. بعد از تولید جفت فوتون‌ها باید این دو را از هم جدا کنیم و بعد از آن هر اتفاقی برای یک جفت بیفتاد، جفت دیگر تمام اتفاقات را درمی‌آید و ارتباط بین آنها برقرار می‌شود. اگر این فاصله سال نوری باشد باز هم همین اتفاق بین دو فوتون در لحظه اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: به گفته انیشتین این یک بحث شبح وار بوده است اما اکنون به امری قابل دسترس تبدیل شده است و ایران هم به این میدان آمده است.

صالحی گفت: فوتون‌ها در ذات‌شان کلید رمزنگاری دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: سال آینده با فیبر نوری این کار را در ۲۰ فروردین انجام می‌دهیم و این مساله می‌تواند در نیروهای مسلح و سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی و کسانی که نیاز دارند اطلاعاتشان برای ارسال رمزگذاری شود بدون نگرانی از هک شدن استفاده شود.

.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توضیح وزارت خارجه درباره اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه

د ژانویه 25 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه توضیح داد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درخصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه تصریح کرد: براساس آخرین گزارشهای دریافتی، متاسفانه پنج نفر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000