واکسن آنفلوآنزا همچنان می‌تواند برای افراد پر خطر، مفید باشد

5fc750ca89c18_5fc750ca89c1a

دبیر انجمن داروسازان تهران اعلام کرد که گرچه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا گذشته است، اما تزریق آن برای گروه های در معرض خطر می تواند مفید باشد.

دکتر محمدرضا دری رباره ورود محموله جدید واکسن آنفلوانزا برای توزیع داروخانه ای در کشور، گفت: هنوز چیزی در این باره به ما اعلام نکرده اند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا گذشته است، اما با توجه به شیوع کرونا در کشور، همچنان می تواند برای گروه های در معرض خطر مفید باشد.

دری ادامه داد: بنابراین تزریق واکسن آنفلوانزا در این موقع از سال نیز برای افراد مسن، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند دیابتی ها، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و.‌.. می تواند مفید باشد.

دری با بیان اینکه معمولا از زمان تزریق واکسن آنفلوانزا تا زمان ایجاد ایمنی در بدن دو هفته طول می کشد، اظهار کرد: بر این اساس توصیه می کنیم که اگر واکسن توزیع شد، افراد در معرض خطر آن را تزریق کنند. بنابراین با اینکه زمان طلایی تزریق واکسن گذشته اما همچنان می تواند برای این گروه ها مفید باشد.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

5 بیماری‌ که گوشی و لپ‌تاپ ایجاد می‌کند

چ دسامبر 2 , 2020
انواع گجت الکترونیکی مانند گوشی همراه ، لپ تاپ و تبلت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز هستند، اما این ابزارهای مدرن هم مشکلاتی را به همراه دارند به طوری که امروزه بیماری‌های ناشی از فناوری تبدیل به مشکلاتی همه گیر شده است. از جمله این بیماری‌ها: سندروم بینایی رایانه یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000