آمریکا رئیس جمهور سابق نیکاراگوئه را تحریم کرد

سیاسی/ بین الملل 5faa7ad4c917e_5faa7ad4c9181 وزارت امور خارجه آمریکا "آرنولدو آله‌مان"، رئیس جمهور سابق نیکاراگوئه را در لیست مقامات خارجی فاسد قرار داد و وی و خانواده‌اش را از ورود به آمریکا منع کرد.

آرنولدو آله‌مان در جریان دوره ریاست جمهوری‌اش از سال 1997 تا 2002 میلادی به خاطر اتهامات اختلاس تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وی پس از یک دوره حبس در زندانی در نیکاراگوئه نهایتا از هرگونه اتهام مبرا شد.

این تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا شامل "ماریا فرناندا فلورز لانزاس"، همسر آله‌مان و دو دختر و یک پسرشان نیز می‌شود.

فلورز لانزاس که در حال حاضر به عنوان قانون‌گذاری در مجمع ملی نیکاراگوئه خدمت می‌کند، ضمن ادعای اینکه یکی از دادگاه‌های آمریکا در سال 2008 میلادی همسرش را بیگناه دانسته، گفت: این تصمیم خلاف عدالت آمریکاست.

آله‌مان 64 ساله در سال 2003 میلادی به اتهام فساد به 20 سال حبس محکوم شد اما در سال 2009 میلادی دادگاه عالی نیکاراگوئه وی را بیگناه دانست. آله‌مان نیز ارتکاب هرگونه کار خلاف و اشتباهی را رد کرده است.

مقامات آمریکا که ابتدا از پیروزی آله‌مان در انتخابات 1997 میلادی استقبال کرده بودند، به محض خروج وی از دفتر ریاست جمهوری به انتقاد ا وی پرداخته و آلمان را به فساد گسترده متهم کردند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: آله‌مان در اقدامات فاسد از جمله اختلاس میلیون‌ها دلار از صندوق‌های دولتی برای منافع شخصی خود و اعضای خانواده‌اش دست داشته است.اگرچه این تصمیم وزارت امور خارجه امریکا بر مبنای اقدامات او در دوران ریاست جمهوری‌اش است اما فسادهای آله‌مان ادامه دارد و امروز صدای آن در کل نیکاراگوئه پیچیده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رهبران جدید آمریکا اراده ملت خود را برای تغییر عملی سازند

س نوامبر 10 , 2020
سیاسی/ سیاست خارجی رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در مبارزه با کووید ۱۹ با کشورهای عضو سازمان شانگهای به اشتراک بگذارد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به صورت مجازی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000