آمریکا به توافق دوحه و خروج نظامیانش از افغانستان پایبند بماند

سیاسی/ بین الملل 5faa6c2e0773d_5faa6c2e0773f شبه‌نظامیان طالبان افغانستان خواستار آن شدند که دولت بعدی آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور به توافق ماه فوریه واشنگتن با طالبان بر سر خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان پایبند بماند.

آمریکا مشغول خارج کردن سربازانش از افغانستان بر اساس توافقش با طالبان بوده و بر طبق این توافق روند خارج ساختن این نظامیان تا ماه مه تکمیل می‌شود. این در حالی است که طالبان نیز مذاکرات صلح را با دولت کابل در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌کند.

گروه شبه‌نظامی طالبان در بیانیه‌ای که اولین اظهارنظرش درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، عنوان کرد: گروه "امارت اسلامی" به رئیس جمهور منتخب جدید آمریکا و دولت آینده آن تاکید می‌کند که اجرای این توافق معقول‌ترین و موثرترین ابزار برای پایان دادن به نزاع میان هر دو کشور است.

گروه طالبان خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان، عدم مداخله آنان در امور این کشور و همچنین عدم استفاده از خاک افغانستان بر ضد آمریکا را به نفع هر دو ملت و کشور دانسته ‌است. طالبان تاکید دارد که به توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان متعهد است و آن را "اساس خوب" برای حل معضل افغانستان می‌داند و ترجیح می‌دهد که مشکل داخلی نیز از راه گفت‌وگو و مذاکره حل شود.

این در حالی است که خشونت‌ها در افغانستان، با توجه به حملات طالبان در مراکز ولایت‌های این کشور، همچنان ادامه داشته و این خشونت‌ها در پاره‌ای مواقع بهانه‌ای به آمریکا برای حملات هوایی داده است.

گروه‌ها و سازمان‌هایی همچون سازمان ملل پرسش‌هایی را درباره القاعده مطرح کرده‌اند و ماه گذشته میلادی یک مقام ارشد سازمان ملل به بی.بی.سی گفت این گروه با طالبان همچنان "تا حد زیادی در هم تنیده است."

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در توئیتی در ماه اکتبر گفت که سربازان آمریکایی ممکن است تا کریسمس آتی از افغانستان خارج شده باشند. ادعایی که نظامیان آمریکا آن را به چالش کشیدند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راه مبارزه با کرونا در تعطیلی است؟

س نوامبر 10 , 2020
یک کارشناس حوزه کار می گوید با توجه به آنکه بسیاری از مشاغل از کرونا آسیب دیده اند به جای تصمیم به تعطیلی، به افراد بیکار شده فرصت بازگشت به کار بدهیم و شرایط را برای رونق بازار فراهم کنیم. حمید حاج اسماعیلی با اشاره به تعطیلی احتمالی ناشی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000