۱۰ سال حبس برای حیوان‌آزاری در یونان

5fa906f4ec978_5fa906f4ec97a

در یونان قانونی به تصویب رسیده است که طبق آن، حیوان‌آزاری‌های شدید جرم شناخته شده و مجازات آن تا ۱۰ سال حبس خواهد بود.

مجلس یونان به اتفاق آرا به قانونی رای داد که طبق آن حداقل مجازات برای افراد متخلف یک سال حبس و ۵ تا ۱۵ هزار یورو جریمه است. بر اساس این قانون، مسموم کردن، حلق‌آویز کردن، آتش‌زدن و قطع کردن اعضای بدن از جمله حیوان‌آزاری‌های شدید به شمار می‌رود.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، وزیر کشاورزی یونان گفت: تصویب این قانون هشداری شدید به جامعه در پی دو اتفاقی بود که اخیرا رخ داد و خشم عمومی را برانگیخت.

در ماه اکتبر یک موسسه خیریه،‌ سگی را در "کرت" نجات داد که صاحبش متهم است آن را قطع عضو و حلق‌آویز کرده است. دامپزشکی که زندگی این سگ را نجات داده است، می‌گوید: هرگز ندیده بودم که حیوانی با چنین جراحات شدیدی زنده بماند.

اواخر ماه اکتبر هم پس از پیدا کردن سگی که به شکم و سینه‌اش ضربات مکرر چاقو وارد شده و ریه‌اش سوراخ شده بود، مردی را در نزدیکی آتن دستگیر کردند.

طبق قانون جدید، علاوه بر تشدید مجازات‌ها، تحت پیگرد قرار دادن مرتکبانِ حیوان‌آزاری نیز آسان‌تر می‌شود.

به گزارش ایندیپندنت، انگلیس نیز در سال ۲۰۱۷ همانند کشورهای کانادا و استرالیا قانون برخورد شدید با حیوان‌آزاری را به تصویب رساند که طبق آن تا پنج سال حبس در انتظار متخلفان است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بالای ۹۰ درصد آزار خیابانی بانوان آزار کلامی است

د نوامبر 9 , 2020
یک نماینده مجلس گفت: بالای ۹۰ درصد آزاری که خانم‌ها در خیابان‌ها می‌بینند، آزار کلامی است و این آزارهای کلامی، بسیار آزاردهنده است و عزت نفس و اعتماد به نفس‌شان در جامعه خدشه‌دار می‌شود. سارا فلاحی در برنامه «سعادت آباد» رادیو تهران که با موضوع «آزار و اذیت خیابانی بانوان» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000