واشنگتن: لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس به رسمیت نمی‌شناسیم

سیاسی/ بین الملل 5f6c56748c4e7_2020-09-24_11-49 در پی ادای سوگند ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‎ای اعلام کرد که وی را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس قبول ندارد و به رسمیت نمی‎شناسد.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ساعاتی پس از ادای سوگند ریاست جمهوری «الکساندر لوکاشنکو» در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی را به عنوان رئیس جمهور قانونی بلاروس به رسمیت نمی‎شناسد.

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: انتخابات نهم آگوست بلاروس، سالم و آزاد و عالانه صورت نگرفت و در اعلام نتایج هم تقلب شد.

وزارتخانه یاد شده افزود: ما خواستار انجام گفتگوی ملی در بلاروس هستیم تا بر اساس آن این امکان برای مردم فراهم شود که در یک انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظارت بین المللی، از حق انتخاب برخوردار شوند و مسئولان کشورشان را برگزینند.

لوکاشنکو چهارشنبه، 23 سپتامبر (دوم مهر ماه) پس از انتخابات اخیر در این کشور، رسماً به سمت ریاست جمهوری بلاروس منصوب شده و سوگند خورد.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، در تاریخ 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار شد. طبق اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات، لوکاشنکو، توانست 80.08 درصد آراء را بدست آورد. 10.09 درصد از رای‌دهندگان بلاروسی از "سوتلانا تیخانوفسکایا" – نامزد مخالفان حمایت کردند. مخالفان این نتایج را به رسمیت نمی‌شناسند و اعتراضات گسترده در مینسک و سایر شهرهای بلاروس، همچنان ادامه دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نیمی از دانش‌آموزان جهان با تعطیلی مدارس مواجه شدند

پ سپتامبر 24 , 2020
فصل بازگشت به مدارس فرا رسیده، اما شمار عظیمی از دانش‌آموزان سراسر جهان (۸۰۰میلیون نفر) به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قادر به شرکت در کلاس‌ها نیستند. به گفته یونسکو، این رقم نشان دهنده ۴۸.۶درصد از کل دانش‌آموزان سراسر جهان، یعنی تقریبا نیمی از دانش‌آموزان است. در اوج این بیماری همه‌گیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000