روایت مقام روس از روی دیگر سکه در ماجرای «فشار حداکثری» علیه ایران

سیاسی/ بین الملل 5fb9220c933c3_5fb9220c933c5 نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: روی دیگر سکه سیاست فشار حداکثری علیه ایران، شکست کامل اهداف ترامپ است.

اولیانوف روز شنبه در توییتی نوشت: آمریکا با غرور اعلام می کند که کارزار فشار حداکثری تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایران داشته است اما این یک روی سکه است.

وی افزود: طرف دیگر سکه، مشکلات و رنج های انسانی و البته شکست کامل اهداف اعلام شده این سیاست است که در قالب ۱۲ درخواست ترامپ از سوی واشنگتن اعلام شده بود.

به گفته تحلیلگران کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بطور کامل شکست خورده است.
روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» در حالی رو به سپری‌شدن است که که تلاش چهار ساله او علیه ایران بی‌نتیجه ماند و فشار ترامپ نتوانست تهران را بالاجبار پای میز مذاکره برای دستیابی به توافق ثانویه بکشاند.

راهبرد ضدایرانی ترامپ بر کسی پوشیده نیست. رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت دو سال قبل با خروج از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری تلاش کرد تا ایران را ناگزیر به پذیرش مطالبات خود کند. تیم ترامپ نیز از «مایک پمپئو» وزیر خارجه گرفته تا نماینده این کشور در شورای امنیت تلاش‌ فراوانی را با هدف مخدوش کردن چهره ایران در مجامع بین‌المللی به کار بستند اما در نهایت راه به جایی نبردند.

در همین ارتباط روز چهارشنبه بیست وهشتم آبان‌ماه حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری در جریان نشست هیات دولت اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که ما تازه امروز در فکر رفع و دفع تهدید علیه مردم هستیم، خیر ما از سال ۹۷ که جنگ اقتصادی این دولت آمریکا علیه ملت ایران آغاز شد، دنبال رفع تحریم و تهدید و ایجاد فرصت بودیم و نتیجه تلاش‌های انجام شده در طی این سه سال این بوده ‌است که آمریکا در بخش‌های سیاسی، حقوقی و اخلاقی به صورت کامل شکست خورد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سری جدید «شکرستان» از امشب پخش می‌شود/ ویدئو

ش نوامبر 21 , 2020
سری جدید مجموعه انیمیشن «شکرستان» هرشب از شبکه نسیم پخش می‌شود. سری جدید مجموعه انیمیشن «شکرستان» در ۱۴ قسمت هرشب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود. محور قصه‌های این مجموعه مباحث روز، موضوعات اجتماعی و سلامت است و مثل سال گذشته شهاب حسینی روایت این قصه‌ها را بر عهده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000