حمایت افکار عمومی کشورهای عربی از “فشار حداکثری” ترامپ علیه ایران

سیاسی/ بین الملل 5f96b9f7d94f3_2020-10-26_15-28 نکته دیگر در یک نظرسنجی نشان داد که مخالفت افکار عمومی عربی به جز در مورد مساله ایران با دیگر سیاست های خاورمیانه ای ترامپ است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت افکار عمومی 18 کشور عرب زبان از سیاست‌ فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران حمایت می‌کنند.

نظرسنجی جدیدی که از سوی نشریه "عرب نیوز" و موسسه " YouGov pan-Arab " انجام شده نشان می‌دهد افکار عمومی جهان عرب از سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران حمایت می‌کنند و خواهان تداوم فشار آمریکا بر ایران هستند.

با وجود حمایت از سیاست ترامپ علیه ایران، اما افکار عمومی جهان عرب از برخی سیاست های ترامپ به ویژه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس به شدت ناراضی هستند.

افکار عمومی جهان عرب درباره ترور سردار شهید "قاسم سلیمانی" از سوی آمریکا دو دسته هستند و در حالی که بر اساس این نظرسنجی در برخی کشورهای عربی از جمله یمن بیشترین میزان حمایت از این اقدام وجود دارد اما در برخی دیگر از کشورها از جمله لبنان این اقدام با مخالفت افکار عمومی مواجه شده است.

بر اساس این نظرسنجی 71 درصد از افراد شرکت کننده یمنی در نظرسنجی از ترور سردار سلیمانی به دستور ترامپ راضی هستند، در عربستان سعودی این رقم 68 درصد و در عراق 57 درصد است.

اما 62 درصد از قطری های شرکت کننده در نظرسنجی و 59 درصد از لبنانی هایی که در نظرسنجی مورد سوال قرار گرفته اند معتقد بودند ترور سردار سلیمانی دارای پیامدها و تاثیرات منفی در منطقه بوده است.

نکته دیگر در این نظرسنجی مخالفت افکار عمومی عربی به جز در مورد مساله ایران با دیگر سیاست های خاورمیانه ای ترامپ است. تنها 12 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند انتخاب دوباره ترامپ به نفع خاورمیانه است و حدود 40 درصد معتقدند بایدن گزینه بهتری برای خاورمیانه است و 49 درصد نیز معتقدند هیچ یک از دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به نفع خاورمیانه نیستند.

بر اساس این نظرسنجی 53 درصد عراقی‌ها، 54 درصد یمنی‌ها و49 درصد سعودی‌های شرکت کننده در نظرسنجی خواهان اتخاذ یک موضع تهاجمی از سوی رییس جمهوری آتی آمریکا در قبال ایران هستند.

از میانگین 18 کشورعربی، 33 درصد معتقدند اولویت رییس جمهوری آتی آمریکا در قبال ایران باید تداوم و تشدید فشار حداکثری علیه ایران و اتخاذ یک رویکرد تهاجمی و جنگی باشد، 34 درصد معتقدند احیای برجام باید اولویت اساسی باشد و 33 درصد نیز معتقدند مذاکره با ایران با هدف رسیدن به یک توافق جدید و سفت و سخت‌تر باید در دستور کار رییس جمهوری بعدی آمریکا باشد.

نظرسنجی: حمایت افکار عمومی کشورهای عربی از

این نظرسنجی در تاریخ 21 تا 27 سپتامبر سال جاری میلادی و از بین 3097 شهروند بالای 18 سال ساکن در 18 کشور عربی انجام شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شایعترین و کمترین علامت ابتلا به کرونا چیست؟

د اکتبر 26 , 2020
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در ۷۸ درصد مبتلایان به کرونا، تب شایعترین علامت بوده است. اعظم الصاق گفت: مطالعه‌ای که بر روی ۲۴ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۹ کشور دنیا انجام شده است نشان می‌دهد در ۷۸ درصد این افراد، تب شایعترین علامت بوده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000