سیگنال شرکت‌های اسلحه‌سازی برای پیروزی بایدن/ ترامپ تک‌دوره‌ای می‌شود؟

سیاسی/ بین الملل 5f8b228ce1f23_2020-10-17_20-27 در فاصله کمتر از ۱۹ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پس از دوئل تلویزیونی دو نامزد، نظرسنجی ها همچنان پیشتازی بایدن را نشان می دهد.

نظرسنجی "میسون-دیکسون استراتژی" که روز جمعه منتشر شده، حاکی است جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ در ایالت مهم و کلیدی فلوریدا پیشتاز است. بر اساس این گزارش بایدن موفق به کسب ۴۸ درصد حمایت افکار عمومی در ایالت فلوریدا شده و این رقم برای ترامپ به ۴۵ درصد رسیده است. ترامپ توانسته است حمایت ۸۴ درصد رای دهندگان جمهوریخواه در این ایالت را کسب کند. در سوی دیگر، ۸۷ درصد رای دهندگان دموکرات نیز از بایدن حمایت کرده اند. حدود ۴۹ درصد رای دهندگان مستقل نیز از بایدن حمایت کرده اند و این رقم برای ترامپ به ۴۳ درصد می رسد.

نتایج نظرسنجی «کوئینپیاک» درباره موضوع استیضاح و برکناری رییس‌جمهوری آمریکا نشان داد ۴۵ درصد از رای‌دهندگان معتقدند «دونالد ترامپ» باید استیضاح و برکنار شود اما ۴۸ درصد خلاف این نظر را دارند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی تحقیقات درباره استیضاح را قانونی دانستند و ۴۳ درصد آن را یک موضوع سیاسی قلمداد کردند. اما ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که دولت ترامپ باید به طور کامل با روند تحقیقات استیضاح همکاری کند و فقط ۱۸ درصد به این امر معتقد نبودند.

همچنین نامزدهای دو حزب در مبارزات انتخاباتی مبالغی زیادی را برای کمپین خود هزینه کرده اند که در نمودار زیر رقم آن به میلیون دلار ذکر شده است:

تازه‌ترین نمودارها از وضعیت انتخاباتی آمریکا منتشر شده که نشان میدهد از ۲۳ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر جو بایدن نامزد دموکرات ها از ترامپ نامزد جمهوریخواهان بالاتر بوده است.

کانال توئیت پرس با انتشار نمودارها نوشت: فهرست و نتایج تمام نظرسنجی‌های انجام شده یک ماهه اخیر در آمریکا درباره بایدن و ترامپ نشان داد که تقریبا در تمامی نظرسنجی‌ها از ۲۳ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر بایدن از ترامپ جلوتر بوده است.

همچنین در دیگر نمودار امار نظرسنجی الکترال که بسیار مهمتر از رای مردمی و شناور است، جوبایدن ۲۱۶ رای الکترال دارد و ترامپ ۱۲۵ رای الکترال.در سیستم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مردم به نمایندگانی رای می‌دهند که آنها رای موسوم به الکترال خود را به نفع یکی از دو کاندید اصلی در روز مخصوص اعلام می‌کنند.بدین ترتیب آرای الکترال است که برنده نهایی را مشخص کرده و ممکن است رای عمومی مردم مثلا به نفع بایدن باشد، اما رای الکترال و نهایی در صندوق به ترامپ داده شود.

در این سیستم برنده ریاست جمهوری نیاز به ۲۷۰ رای الکترال دارد که تا اینجا بایدن ۲۱۶ رای و ترامپ ۱۲۵ رای دارد.۱۹۷ رای هنوز مشخص نیست، هرچند رای قاطع برای بایدن ۱۱۸ رای الکترال و برای ترامپ نیز ۶۳ رای {تا این لحظه} است.این در حالی است که جدیدترین نمودار وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طبق نظرسنجی‌ها تا روز جمعه ۱۶ اکتبر بایدن با اختلاف ۸.۹ از ترامپ جلوتر است.البته روز جمعه بایدن کمی دچار بدشانسی شد و کمپین انتخاباتی ترامپ او را کمی به جلو راند. در مجموع فعلا بایدن ۵۱.۲ و ترامپ ۴۲.۳ است و اگر امروز انتخابات سراسری برگزار شود، دموکراتها برنده می‌شوند.

آخرین خبرهای انتخاباتی

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در جورجیا با طنز و کنایه گفت در صورتی که در مقابل نامزدی مثل «جو بایدن» رقابت‌های انتخاباتی را واگذار کند، دیگر جایی برای او در آمریکا نخواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رقابت در مقابل بدترین نامزد در تاریخ سیاست‌های ریاست‌جمهوری مرا تحت فشار قرار می‌دهد. می‌توانید تصور کنید من ببازم؟ زندگی‌ام، چه باید بکنم؟ باید بگویم به بدترین نامزد تاریخ سیاست باختم. حس خوبی نخواهم داشت. شاید مجبور شوم کشور را ترک کنم، نمی‌دانم.

او در سخنرانی خود به طور مداوم بایدن را مورد تمسخر قرار داد و باخت در مقابل او را خجالت‌آور توصیف کرد.

همه این‌ها در حالی است که ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی در فاصله کمتر از سه هفته مانده تا انتخابات آمریکا از بایدن عقب است و ستاد انتخاباتی وی ۱۳۵ میلیون دلار کمتر از نامزد حزب دموکرات درآمدزایی کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص هم مدعی شد می‌تواند پول بیشتر جمع‌آوری کند اما قصد انجام این کار را ندارد.

در آخرین خبرها درباره بایدن نیز، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا قرار است در گردهمایی او در فیلادلفیا شرکت کند. اوباما برای نخستین رویداد حضوری خود در سال ۲۰۲۰، روز چهارشنبه در فیلادلفیا بزرگترین شهر ایالت تاثیرگذار پنسیلوانیا حضور خواهد یافت تا از شهرت و محبوبیت خود برای حمایت از بایدن-هریس استفاده کند.پنسیلوانیا که در حال حاضر فرمانداری دموکرات اما نمایندگان کنگره آن جمهوریخواه هستند، ۲۰ رای الکترال در انتخابات دارد که می‌تواند در سرنوشت انتخابات با توجه به اینکه یکی از ایالت‌های منطقه رقابتی است، اثر جدی داشته باشد.اوباما-بایدن در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ در این ایالت به پیروزی رسیدند و ترامپ در ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی از هیلاری کلینتون پیشی گرفت.

اما کامالا هریس معاون انتخاباتی بایدن به دلیل ابتلای ۲ نفر از اطرافیانش به کرونا، اقدام احتیاطی پیش گرفت و در گردهمایی شرکت نکرد. وی روزهای گذشته هم برای شرکت در جلسات بررسی صلاحیت امی برت قاضی پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا، در واشنگتن مانده بود.

نظرسنجی‌های فعلی گویای آن است که بایدن در این ایالت با ۴۹.۹ درصد از ترامپ با ۴۴.۳ درصد پیشی دارد. حضور اوباما در پنسیلوانیا و شهر فیلادلفیا می‌تواند نشانه این باشد که این ایالت تا چه حد برای پیروزی بایدن، اهمیت دارد، ضمن اینکه اوباما فرصتی خواهد یافت تا به سه سال اظهارات و حملات متعدد ترامپ نسبت به دولت خود، پاسخ دهد یا عملکرد جانشین خود را زیر سوال ببرد.

پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها سهام شرکت‌های اسلحه‌سازی را صعودی کرد

به گزارش رویترز، نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات پیش‌روی آمریکا، با اختلاف پیشتاز است و همین امر باعث شده تا سهام شرکت‌های اسلحه‌سازی رشد قابل توجهی را تجربه کنند. مدیرعامل اسمیت وسون می‌گوید صنعت اسلحه‌سازی آمریکا ماه گذشته نتوانسته به تقاضا در بازار پاسخ دهد. پیروزی بایدن که طرفدار افزایش مقررات برای نگهداری اسلحه است می‌تواند بیش از گذشته دست به تقاضا برای خرید اسلحه و در نتیجه افزایش تقاضای شرکت‌های اسلحه‌سازی منجر شود

انتظار می‌رود در صورتی که بایدن در انتخابات نوامبر پیروز شود شاهد افزایش دوباره فروش اسلحه در آمریکا و رشد بیشتر ارزش سهام شرکت‌های اسلحه‌سازی باشیم.

از اواخر ماه سپتامبر تا کنون سهام دو شرکت اسمیت وسون و استورم راجر 8 درصد رشده کرده و دلیل اصلی این رشد پیشی گرفتن بایدن از ترامپ و پیشتازی وی در مبارزات انتخاباتی بوده است در همین مدت شاخص S&P500 تنها 4 درصد رشد کرده و همین امر نشان می‌دهد عملکرد شرکت‌های اسلحه‌سازی دو برابر متوسط رشد S&P500 بوده است.

نگرانی‌ها نسبت به تداوم شیوع کرونا، بالا گرفتن ناآرامی‌های داخلی در نتیجه اعتراضات سراسری به نابرابری نژادی در آمریکا، و نگرانی‌ها نسبت به تنش احتمالی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و عدم کناره‌گیری مسالمت‌آمیز ترامپ در صورت از دست دادن آراء، تقاضا برای اسلحه در بازار آمریکا را افزایش داده است.

مدیرعامل اسمیت وسون می‌گوید صنعت اسلحه‌سازی آمریکا ماه گذشته نتوانسته به تقاضا در بازار پاسخ دهد. پیروزی بایدن که طرفدار افزایش مقررات برای نگهداری اسلحه است می‌تواند بیش از گذشته دست به تقاضا برای خرید اسلحه و در نتیجه افزایش تقاضای شرکت‌های اسلحه‌سازی منجر شود در صورتی که دموکرات‌ها بتوانند کنترل سنا را هم در دست گیرند با توجه به آنکه کنترل مجلس نمایندگان را هم دارند این مسأله سرعت خواهد گرفت.

رومل دیونیسیو کارشناس مؤسسه آجیس در صورتی که بایدن پیروز انتخابات شود به نظر من شاهد افزایش فروش سلاح‌های مدرن ورزشی، مهمات و خشاب‌های با ظرفیت بالا خواهیم بود.

ارزش سهام استورم راجر در دوره ریاست جمهوری اوباما 900 درصد بالا رفته بود سهام اسمیت وسون هم امسال 135 درصد رشد کرده است یک موسسه آمریکایی گفته احتمال پیروزی بایدن نسبت به ماه سپتامبر از 55 درصد به 65 درصد رسیده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ خود را برای شکست آماده می‌کند
یک منبع به پایگاه خبری صهیونیستی «آکسیوس» گفت که ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خود را برای شکست در رقابت با «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها آماده می‌کند.این پایگاه خبری در گزارش روز جمعه خود نوشت که ۳ نفر از مشاوران ارشد ترامپ اخیرا با « بیل استیپین» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ دیدار داشته و به وی گفتند که آنها معتقدند در انتخابات بازنده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم انتخاباتی ترامپ شروع به اتهام زنی به یکدیگر درباره شکست در انتخابات کرده اما یکی از مشاوران ترامپ گفته که دلیل اصلی شکست خود رئیس جمهور است و نمی‌توان مریضی را که نمی خواهد بیماری خود را قبول کند درمان کرد.البته استیپین در گفت وگو با آکسیوس این موضوع را به شدت نفی کرده و گفته همزمان با نزدیک شدن به تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) نشانه ها حاکی از آن است که رئیس جمهور در مسیر دستیابی به ۲۷۰ رای الکترال است.در حالی که تنها ۱۷ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده, نتایج نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی بایدن از ترامپ است.

ترامپ تک دوره ای می شود؟

سال ۲۰۲۰ برای دونالد ترامپ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا وی مجبور به رقابتی سخت و نفس‌گیر با رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری است. سیاست‌های‌ ترامپ و نوع نگاه افکارعمومی ‌این کشور به کاخ سفید تحت مدیریت وی، نقش تعیین‌کننده‌ای را در موفقیت و پیروزی دوباره وی دارد. به اعتقاد تحلیلگران دولت ترامپ تلاش دارد از مسائلی همچون خبر کشته شدن البغدادی، کاهش بیکاری و اجرای شعار نخست آمریکا به عنوان دستاورد مهم دولت در انتخابات بعدی استفاده کند. در مقابل مخالفان ترامپ ناکارآمدی و رفتار سیاسی دولت ترامپ درکنار دو پرونده سنگین حقوقی، وجود فساد سیستماتیک در آمریکا و سوءمدیریت کاخ سفید در مواجهه با ویروس کرونا را از جمله عوامل مهمی ‌می‌دانند که باعث ‌می‌شود شهروندان به ترامپ رای ندهند.

تا ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ ترامپ با هر ترفندی توانست از دو پرونده سنگین (گزارش کمیته مولر در زمینه دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و پرونده جنجالی اوکراین‌گیت و استیضاح) رهایی یابد. بااین حال روندها نشان ‌می‌دهند ترامپ در افکار عمومی ‌آمریکا از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و نمی‌تواند با قطعیت در مورد پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ اظهارنظر کند.به اعتقاد تحلیلگران تاکنون شرایط از در پیش بودن یک رقابت سخت انتخاباتی ‌میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها خبر می‌دهد.

به اعتقاد کارشناسان در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۰ شیوع بیماری کرونا و نوع مدیریت دونالد ترامپ باعث شد تا مردم آمریکا بیش از پیش نسبت به کارآمدی ترامپ تردید کنند. بسیاری از نظرسنجی‌هایی که در ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۰ در آمریکا صورت گرفت حکایت از پیش بودن بایدن نسبت به ترامپ داشتند. برخی از این نظرسنجی‌ها محبوبیت بایدن را حدود ۱۰ درصد بیشتر دانستند.

به گفته برخی تحلیلگران، اگر ‌این‌بار بتوان به نتیجه نظرسنجی‌ها اعتماد کرد و اتفاقی مشابه سال ۲۰۱۶ رخ ندهد، باید نام دونالد ترامپ را به فهرست معدود روسای جمهوری آمریکا اضافه کرد که تنها یک دوره قادر به حضور در کاخ سفید شدند.دموکرات‌ها در تلاشند تا با تشکیل ائتلافی از رای‌دهندگان آفریقایی‌تبار و رای‌دهندگان حومه و نواحی روستایی بتوانند بر ترامپ که در سال ۲۰۱۶ به سختی در میشیگان به پیروزی رسید،(۴۷.۵ در برابر ۴۷.۳) فائق آیند و ۱۶ رای الکترال این ایالت را از آن خود سازند.

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی اطمینان دارند که ترامپ در هر صورت عقب نشینی نمی‌کند و از قدرت کنار نمی‌رود. وی می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند بر نتیجه انتخابات حاکم باشد و قوانین برایش اهمیتی ندارد. ترامپ قصد دارد نشان دهد که قادر به شکستن قوانین و اعلام برندگی خود در انتخابات است. به این ترتیب ترامپ رهبری به نظر می‌رسد که می‌تواند هر کاری کند، حرف آخر را بزند و مردم را قانع کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت جدید زعفران چقدر است؟

ش اکتبر 17 , 2020
زعفران کارتی گلیران با مقدار ۴.۶۰۸ گرم به قیمت ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد. قیمت زعفران در بازار به شرح زیر است: نام کالا قیمت (تومان) زعفران کارتی گلیران مقدار 4.608 گرم ۴۴,۹۰۰ زعفران سرگل تسنیم – 4.608 گرم ۴۴,۵۰۰ زعفران سرگل درجه یک نوین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000