کشف فسیل ۶۹‌ میلیون‌ ساله توسط یک پسربچه

5f8af5c647049_5f8af5c64704b

یک پسر ۱۲ ساله که آرزو داشته یک دیرینه‌شناس شود، حالا با کشف یک فسیل به یک اکتشاف مهم دست‌یافته است.

«ناتان روشکین» ۱۲‌ساله که تابستان امسال به همراه پدرش در یک محوطه حفاظت‌شده در «آلبرتا» واقع در کانادا قدم می‌زد، بخشی از فسیل یک دایناسور ۶۹ میلیون‌ساله را کشف کرد.

به گفته «ناتان»، فسیل در زمان کشف بسیار واضح بود و به تصاویری شباهت داشت که در برنامه‌های تلویزیونی یا انیمیشن‌ها نشان داده می‌شوند.

«ناتان» و پدرش پس از کشف این فسیل، تصویری به «موزه سطلنتی دیرینه‌شناسی تایرل» ارسال کردند که پس از تایید این اثر به عنوان یک فسیل توسط کارشناسان موزه، تیمی از محققان به محل کشف فسیل اعزام شد.

اکنون دو ماه از آغاز تحقیقات تیم کارشناسان بر روی محل کشف این فسیل می‌گذرد و تاکنون ۳۰ الی ۵۰ استخوان متعلق به یک «هادرسور» که گونه‌ای از دایناسورهای گیاه‌خوار است و در زمان مرگش ۳ الی ۴ سال داشته را کشف کرده‌اند.

استخوان‌های «هاردسور» معمول‌ترین نوع فسیل‌هایی هستند که در زمین‌های بایر «آلبرتا» کشف می‌شوند اما تاکنون بقایای کمی از دایناسورهای جوان این گونه در این محل کشف شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بی‌تاثیر بودن داروهای معروف در درمان کرونا

ش اکتبر 17 , 2020
معاون کل وزارت بهداشت گفت: همراهان بیماران کرونایی از درخواست داروهای متعدد خودداری کنند؛ چراکه مراقبتهای پزشکی و پرستاری و استفاده از اکسیژن و بعضی داروهای ضد التهاب معمولی تاثیر اصلی را در بهبود بیماران دارند. دکتر ایرج حریرچیبا اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: در استان تهران هنوز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000