کرونا باعث ممنوعیت پذیرش سالمندان در مراکز نگهداری شد

5f76dbccca383_5f76dbccca387

رئیس انجمن مراکز غیردولتی توانبخشی سالمندان کشور، خواستار تجدیدنظر در دستورالعمل عدم پذیرش سالمندان در مراکز نگهداری بعد از شیوع ویروس کرونا شد.

حسین شریف نیا اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور که در سال ۹۵ انجام شد، ۹.۲ درصد ‌جمعیت ایران را افراد سالمند تشکیل می دادند.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون به جمعیت سالمند کشور افزوده شده و میتوان این موضوع را مطرح کرد که در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت ایران معادل ۸ میلیون نفر را سالمندان تشکیل میدهند.

رئیس انجمن مراکز غیر دولتی توانبخشی سالمندان کشور درباره وضعیت سالمندی در دنیا اظهار کرد: تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۰ درصد جمعیت جهان را افراد سالمند تشکیل خواهند داد.

شریف نیا ادامه داد: بر اساس پیش بینیهای صورت گرفته، رشد جمعیت سالمندی در ایران به نسبت دنیا بیشتر خواهد بود به نوعی که در سال ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی با مقایسه رشد جمعیت در ایران با رشد سالمندی کشورمان تصریح کرد: رشد سالمندی در کشور از رشد جمعیت بیشتر است و همین موضوع میتواند تا حدودی نگران کننده باشد.

رئیس انجمن مراکز غیر دولتی توانبخشی سالمندان کشور درباره شعار در نظر گرفته شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای روز جهانی سالمند خاطرنشان کرد: امسال سازمان بهداشت جهانی شعار "کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" را برای اول اکتبر مصادف با روز جهانی سالمندان در نظر گرفته و امیدواریم این تغییر نگاه از سوی مردم و مسئولان به جمعیت سالمند صورت گیرد.

شریف نیا درباره مشکلات ایجاد شده برای سالمندان بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور اذعان کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان بهزیستی، پذیرش سالمندان از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، ممنوع شده است.

وی افزود: این ممنوعیت در شرایطی صورت گرفته که سازمان بهزیستی افراد مجهول الهویه را به مراکز معرفی و مراکز نیز ملزم به پذیرش این افراد هستند یا افرادی که به بیمارستان اعزام و ترخیص میشوند را نیز باید بپذیریم.

رئیس انجمن مراکز غیردولتی توانبخشی سالمندان کشور خواستار تجدیدنظر در دستورالعمل عدم پذیرش سالمندان در مراکز نگهداری شد و گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مسافری نیست که مثلا بگوییم ۶ ماه یا یک سال دیگر از بین میرود، لازم است تجدیدنظری در رابطه با ممنوعیت پذیرش سالمندان صورت گیرد تا مشکلات این قشر و خانواده های آنها کاهش یابد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

محمود احمدی نژاد اخراج می‌شود؟ /امیری‌فر: احمدی نژاد تهدید کرده بود کسی نباید با رسانه‌های خارجی گفتگو کند

ج اکتبر 2 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد گفت: احمدی نژاد نامه‌ای بنویسد و در آن اعلام کند انسان هستم و انسان هم جایزالخطاست، اشتباهاتی داشتم اما در حال حاضر گوش به فرمان رهبری هستم و ایشان را اطاعت می‌کنم. «عباس امیری‌فر» در پاسخ به اینکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000