معمای مرگ مرد جوان پس از ۸ ماه درگیری خونین

5f72f0ed37e06_2020-09-29_12-01

پسر جوان که در یک درگیری مردی را با چاقو مجروح کرده بود در حالی به اتهام قتل قرار است محاکمه شود که مدعی است مقتول ۸ ماه بعد از درگیری جان باخته و ضربه او کشنده نبوده است.

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۵ با درگیریبین دو نفر آغاز شد.

مأموران پس از حضور در بیمارستانی که مرد مجروح در آنجا بستری شده بود و در تحقیقات اولیه متوجه شدند که دو جوان به نام‌های سینا و مهدی ساعاتی پیش باهم درگیر شدند و سینا با یک ضربه چاقو مهدی را مجروح کرده، سپس خودش نیز مهدی را به بیمارستان رسانده است.

به همین خاطر سینا بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

او در توضیح علت حادثه به مأموران گفت: چند وقتی بود که مهدی و برادرم سعید اختلاف داشتند تا اینکه باهم درگیر شدند و من هم وارد درگیری شدم و مهدی را با یک ضربه چاقو مجروح کردم. بدین ترتیب پسر جوان با قرار وثیقه آزاد شد.

اما این پایان ماجرا نبود چراکه ۸ ماه بعد مهدی براثر عفونت شدید در روده جانش را از دست داد و اولیای دم با طرح شکایتی خواستار قصاص سینا شدند. آن‌ها مدعی بودند که ضربه سینا کشنده بوده و موجب مرگ مهدی شده است.

با این شکایت سینا بازداشت شد و با رد این اتهام گفت: همان‌طوری که ۸ ماه پیش هم گفتم ما باهم درگیر شدیم، اما ضربه من کشنده نبوده و او را به بیمارستان هم رساندم و مهدی حالش خوب شد و با رضایت خودش از بیمارستان مرخص شد.

با توجه به اظهارات متهم، بازپرس با تحقیقات بیشتر متوجه شد که سینا درست می‌گوید و مهدی پس از بهبودی نسبی با رضایت خودش از بیمارستان ترخیص شده است. اما آن‌طور که پرونده پزشکی این بیمار نشان می‌داد او مداوای خود را پیگیری نکرده و با وجود اینکه به او گفته شده بود باید روند درمانش را طی کند این‌کار را انجام نداده است و همین مسأله باعث شده تا روده بزرگ او عفونت کند و سوراخ ایجاد شده ناشی از عفونت منجر به مرگ او شود.

با این حال برای اینکه مشخص شود نقش ضربه‌ای که به سینا وارد شده در مرگ او چقدر تأثیرگذار بوده پرونده به پزشکی قانونی ارسال شد و کمیسیون ۳، ۵ و ۷ نفره تأیید کردند که علت مرگ عفونت روده بوده و ضربه سینا کشنده نبوده است، اما با اعتراض اولیای دم پرونده به کمیسیون ۹ نفره رفت و این کمیسیون اعلام کرد هرچند علت مرگ عفونت روده بزرگ ناشی از سوراخ شدن روده بوده و این عفونت وارد خون شده، اما علت سوراخ شدگی روده ضربه‌ای بوده که متهم به مقتول وارد کرده است.

نظر این کمیسیون ورق را به نفع اولیای دم بازگرداند و متهم بار دیگر در خصوص قتل عمدی مورد بازجویی قرار گرفت، اما باز هم ادعاهای قبلی‌اش را تکرار کرد و اتهام قتل را نپذیرفت و گفت: اگر مهدی از بیمارستان خودش را ترخیص نمی‌کرد و داروهایش را می‌خورد حالا زنده بود و من مقصر مرگ او نیستم.

ضمن اینکه کمیسیون ۹ نفره هم اعلام کرده ۲۰ درصد علت مرگ تقصیر من نیست، بنابراین من قاتل نیستم.

اما با توجه به درخواست قصاص از سوی مادر مقتول و با توجه به اینکه مقتول یک فرزند صغیر هم داشت و از طرف وی نیز برای متهم درخواست قصاص شده بود پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم برای محاکمه به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ پاییز کم بارشی پیش روست

چ سپتامبر 30 , 2020
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در فصل پاییز بارش نسبت به دوره بلندمدت کمتر از نرمال است. مسعود حقیقت از بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در برخی نقاط کرمان، سواحل دریای خزر، فارس، چهار محال و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000