مشکل جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا

مشکل جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به دلیل تحریم های آمریکا در زمینه خرید دارو و ورود تجهیزات پزشکی به کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، اظهار داشت: همانگونه که مستحضر هستید با خروج دولت آمریکا از برجام و نقض یکجانبه و آشکار قوانین بین‌المللی، بی‌اعتنایی صریح به دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری در امتناع از ادامه تحریم‌ها و اعمال سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ معاصر علیه کشورمان و با مسدود سازی دسترسی ایران به کانال‌های مالی جهانی، فعالیت‌های مهم تجاری از جمله خرید دارو و ورود تجهیزات پزشکی به کشور با مشکلات جدی روبرو هستیم.

وی افزود: به رغم مبارزه همه‌جانبه با ویروس کووید ۱۹ و مدیریت خوب این بیماری در کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که مرهون تلاش‌های جهادگرانه و ایثارگرانه همکاران ما در نظام سلامت و همراهی مردم عزیز کشور است، جمهوری اسلامی ایران در این شرایط پیچیده و حساس تاریخی با نقض یکجانبه، غیر قانونی و آشکار قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا روبرو است. این در حالی است که کرونا دشمن مشترک بشریت و بزرگترین تهدید عمومی قرن معاصر در جهان به شمار می‌آید. در چنین شرایطی اعمال هرگونه سیاست خصمانه علیه ملت ایران اقدامی غیر مسئولانه، جنایت‌کارانه و ضد حقوق بشر است که علاوه بر تضییع حقوق ملت ایران، عواقب جبران ناپذیری برای سلامت و امنیت بهداشت جهانی به همراه خواهد داشت‌.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: ارسال نامه وزیر بهداشت کشورمان به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، اشاره‌ای به تلاش موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا و فراخوان آن سازمان به مراجع بین‌المللی در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده و بیانگر رفتارهای جنایت کارانه و ضد حقوق بشری دولتمردان آمریکایی و شرکت‌های مجری تحریم بویژه تحریم‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است که از دسترس مردم کشورمان دور نگه داشته شده است.

لاری در ادامه خاطرنشان کرد: مطمئناً ملت بزرگوار ایران اسلامی این بار نیز با ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های ظالمانه دولت آمریکا و با عمل به توصیه‌های بهداشتی، دوشادوش خدمتگزاران در نظام سلامت از این روزهای حساس تاریخی با سربلندی و سرافرازی عبور خواهند کرد.

کد خبر 5021946

پست بعدی

تاثیر چهار تصمیم مهم شورای عالی بورس بر رونق بازار سرمایه

ش سپتامبر 12 , 2020
چهار تصمیم مهم شورای عالی بورس امیدواری زیادی را در میان فعالان بازار سرمایه برای رونق مجدد بورس ایجاد کرده است. چهار تصمیم مهم شورای عالی بورس شامل فروش اوراق اختیار فروش تبعی (بیمه کردن سهام)، فعال کردن بازار گردان‌ها در همه سهام شرکت، اختصاص 1 درصد از صندوق توسعه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000