زرادخانه هسته‌ای چین طی دهه آینده دو برابر می شود

پنتاگون اعلام داشت، انتظار دارد چین در طی یک دهه آینده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را که طبق برآورد این نهاد هم اکنون کمی بالای ۲۰۰ تا است، دست کم دو برابر کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنشها میان چین و آمریکا همزمان با تداوم فشارهای واشنگتن بر پکن با هدف وادار کردن چین به پیوستن به معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه افزایش پیدا کرده است.

پنتاگون طی گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا با موضوع وضعیت نظامی چین، عنوان کرد چین در حال حاضر کمی بالاتر از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد. این نخستین بار است ارتش آمریکا چنین برآورد عددی را در این خصوص منتشر می‌کند. این در حالی است که پیشتر فدراسیون دانشمندان آمریکا برآورد کرده که چین حدود ۳۲۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

پنتاگون خاطرنشان کرد، پیش بینی در خصوص رشد زرادخانه هسته‌ای چین بر مبنای فاکتورهایی همچون وجود مواد کافی نزد پکن برای دوبرابر کردن زرادخانه تسلیحات هسته‌ای خود بدون تولید مواد شکاف‌پذیر جدید انجام گرفته است.

این برآورد پنتاگون مشابه با یک تحلیل انجام شده از سوی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این خصوص است.

چد سبراجیا، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور چین به خبرنگاران گفت: ما مطمئنا در خصوص این اعداد نگرانی داریم اما در عین حال مسیر تحولات هسته‌ای چین روشن و آشکار است.

اوایل سال جاری میلادی روزنامه گلوبال تایمز، وابسته به حزب کمونیست چین اعلام داشت، پکن نیاز به افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود به ۱۰۰۰ عدد در زمانی نسبتا کوتاه دارد.

سبراجیا گفت، چین همچنین در حال تکمیل فرآیند دستیابی به قابلیت سه گانه تسلیحات هسته‌ای بوده و جلوتر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد. در حال حاضر چین تنها دو مورد از سه مورد تسلیحات هسته‌ای را در اختیار دارد اما در حال توسعه و تولید یک موشک بالستیک پرتابی از هواپیما با قابلیت هسته‌ای است.

گزارش مذکور عنوان کرد، در اکتبر ۲۰۱۹ چین علنا فاش کرد که بمب افکن H-۶N اولین بمب افکن با قابلیت انجام حمله هسته‌ای و سوختگیری هوایی در ارتش این کشور است.

پیشتر چین اعلام کرده بود تنها در صورتی مایل به پیوستن به مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحات هسته‌ای است که آمریکا حاضر به کاستن از اندازه زرادخانه هسته‌ای خود و رساندن آن به سطح زرادخانه چین باشد.

در گزارش پنتاگون که بر مبنای اطلاعات سال ۲۰۱۹ تهیه شده همچنین آمده است، ارتش چین به “ارتقای آمادگی” خود با هدف جلوگیری از استقلال تایوان و دست زدن به یک حمله برای آن در صورت لزوم ادامه می‌دهد.

5f4f2d1bb8455_5f4f2d1bb8458

منبع: ایسنا

پنتاگون
چین
سلاح هسته‌ای

پست بعدی

شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر

چ سپتامبر 2 , 2020
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و مرگ ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند. در میان شش میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۲۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۸۵ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۵۴۱ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند. همچنین از ۱۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۷۹ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با بیش از ۶.۲ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص د..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000