کارتون‌هایی که به جنگ کرونا رفتند / تصاویر

مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» که به تازگی برگزیدگانش را شناخت، با ۲۲۰۰ اثر راه یافته به سایت و ۳۸۸ اثر برای نمایشگاه و کتاب به کتار خود پایان داد.

مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، چند روز پس از شیوع ویروس کرونا، با هم‌فکری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع شد و سپهر سوره هنر حوزه هنری نیز به عنوان مجری، کار را آغاز کرد.

این مسابقه با استقبال هنرمندان ۸۸ کشور روبه‌رو و ۴۲۰۰ اثر دریافت شد که در نخستین مرحله با ۴ داور ایرانی و ۵ هنرمند خارجی، داوری آثار را شروع شد و در مرحله ابتدایی ۲۲۰۰ اثر به سایت راه یافتند. در مراحل بعدی داوری جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ اثر در کتاب ویژه مسابقه، ۳۸۸ اثر و در مرحله بعد ۴۷ هنرمند به عنوان فینالیست انتخاب شدند. در آخرین مرحله نیز ۳ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

توصیه به نکات بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه از مهمترین موضوعاتی است که در آثار کاریکاتوریست های ۸۸ کشور دنیا مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه می توانید برخی از آثار مسابقه کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» که به صورت مجازی در سایت ایران کارتون به نمایش گذاشته شده‌اند را تماشا کنید:

5f44ce3a01622_5f44ce3a01624

منبع: ایسنا

کرونا
کاریکاتور

پست بعدی

سرنوشت مشابه فرهاد، فریدون، مفید و ملک‌مطیعی/ ماندنی‌های بد طالع

س آگوست 25 , 2020
برخی از هنرمندان ماندند و حتی کارشان پس از انقلاب گل کرد، اما بخت با فرهاد، فروغی، بهمن مفید، ملک‌مطیعی و حتی کوروش یغمایی یار نبود… چند روز پیش، بهمن مفید، بازیگری که تنها و تنها با چند دقیقه حضور در نخستین فیلمش خود را در تاریخ سینمای ایران ‌تثبیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000