اروپایی‌ها از آمریکا فاصله گرفته‌اند/آمریکا ابهت قبلی خود را ندارد

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که اروپایی‌ها در ماجرای تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه از این کشور فاصله گرفته‌اند و آمریکا دیگر ابهت قبلی خود را ندارد.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه گفت: اگر در دنیا قانون برقرار بود و قانون اجرا می‌شد الان آمریکا باید به عنوان کشوری که به تعهدات خود عمل نکرده مورد برخورد قرار می‌گرفت، چرا که قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و علیرغم اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده این کشور بدون عمل به تعهدات از برجام خارج شده لذا باید در درجه اول با آمریکا به عنوان متخلف برخورد شود.

وی افزود: طبق قانون شورای امنیت و توافق برجام اگر یکی از طرف‌های قرارداد تخلف کند از طریق کمیسیون مشترک امکان شکایت وجود داشت اما حالا که آمریکا از این توافق خارج شده این امکان برایش منتفی است و آمریکا به دلیل خروج از برجام نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: آمریکا تهدیدات و فشارهایی در مورد بازگرداندن تحریم‌ها وارد کرده ولی به جز خودش و یک کشور دیگر هیچ کشوری با او همراهی و همکاری نکرده است حتی اروپایی‌ها. هر چند ما دل خوشی از آن‌ها هم نداریم. آن‌ها در جنگ تحمیلی از عراق حمایت کردند و سلاح‌های کشتار جمعی در اختیارش قرار دادند و در همین برجام هم به تعهداتشان عمل نکردند. نمی‌شود کشوری در یک قرارداد باقی بماند اما به تعهدات خود عمل نکند. با این وجود اروپایی‌ها از آمریکا فاصله گرفتند و آمریکا ابهت قبلی خود را ندارد.

موسوی لارگانی ادامه داد: شاید اروپایی‌ها به این نتیجه رسیدند که هر چه تحریم‌ها علیه ایران ادامه پیدا کند ایران قدرتمندتر می‌شود و به چیزهای دست نیافتنی دست پیدا می‌کند زیرا ما ۴۰ سال است در تحریم هستیم و هر سال وابستگی‌مان کمتر از قبل شده است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان با بیان اینکه شورای امنیت نباید طرح شکایت آمریکا را بپذیرد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا خلاف قوانین عمل کند حتی حق شرکت در جلسه و رأی دادن را ندارد زیرا دیگر عضوی از برجام نیست.

5f449775365b2_5f449775365b4

منبع: ایسنا

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی
آمریکا
اروپا

پست بعدی

تولید ضدعفونی‌کننده‌‌ ۲۴ ساعته برای اولین بار در کشور

س آگوست 25 , 2020
در این روزهای سخت که مردم با ویروس کرونا دست به گریبان هستند، یک شرکت ایرانی موفق به تولید محصول ضدعفونی‌کننده ۲۴ ساعته برای اولین بار در کشور شده است. این روزهای سخت که مردم در بیشتر نقاط جهان با دستانی خالی با ویروس کرونا دست به گریبان هستند و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000