۲۸ بار از آن وعده‌ «۱۰۰ روزه» روحانی گذشت/ یادآوری رهبر انقلاب از ۳ فرصت دیگر دولت برای خدمت/ ویدئو

حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ قول وعده ۱۰۰ روزه به مردم داده بود؛ در صورتی که ۲۸ بار از آن ۱۰۰ روز گذشت و شاید به نظر مردم هنوز کاری انجام نشده است. حسن روحانی در جریان رق..

حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ قول وعده ۱۰۰ روزه به مردم داده بود؛ در صورتی که ۲۸ بار از آن ۱۰۰ روز گذشت و شاید به نظر مردم هنوز کاری انجام نشده است.

حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ درباره وعده صد روزه جهت حل مشکلات کشور گفت: «راه‌حل‌های کوتاه مدت یک ماه و ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و ا مید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.».

البته روحانی بعدها وعده ۱۰۰ روز خود برای حل برخی از مشکلات کشور را منکر شد. او که روزی گفته بود که می‌تواند در مدت زمات کوتاهی مشکلات اقتصادی و رونق تولید را حل کند، در مجموع تمام حرف‌های خود را تکذیب کرد.

رئیس‌جمهور در ۶ آذر ۱۳۹۲ در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه به مردم گفته بود:‌ «من در ایام تبلیغات انتخاباتی، به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهارساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره ۱۰۰ روزه داشته باشم و در پایان ۱۰۰ روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن ۱۰۰ روز، به ملت عزیز گزارش دهم.».

این تأیید و تکذیب‌های روحانی در حالی رقم خورد که او در کنفرانسی خبری تمام صحبت‌هایش درباره عمل به وعده‌های ۱۰۰ روزه را انکار کرد. حسن روحانی در نشست خبری فروردین سال ۹۶ یعنی درست یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری گفت: «یک دروغ بزرگی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌شود که دروغ است. من کی گفتم مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می‌کنم. من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در صد روز حل کردم، اعلام می‌کنم».

وعده‌های بسیار متنوع روحانی و طرفدارانش در زمان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۹۲ و ۹۶ همچنان در ذهن مردم ایران حک شده است. زمانی که روحانی در گفتگوهای انتخاباتی سال ۹۲ کلیدی به مردم نشان داد و آن را کلید تدبیر و امید برای حل مشکلات معرفی کرد.

روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرده و به صراحت در آن درباره وعده‌های ۱۰۰ روزه صحبت کرده بود: «دولت دوازدهم برنامه‌ای به‌منظور بهبود وضعیت رفاهی ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از خانوارهایی که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند دارد. ما برای تحقق این امر طرح سه مرحله‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که با اجرای آنکه برای اولین بار در کشور خواهد بود مفهومی به‌عنوان استاندارد زندگی یا حداقل سطح رفاه را تعریف می‌کنیم و درآمد هر کس را که پایین‌تر از آن بود به سطح استاندارد تعریف شده می‌رسانیم».

حالا بعد از گذشته هفت سال یعنی ۲۸ بار از وعده‌های ۱۰۰ روزه روحانی گذشته است و هنوز وعده‌های روحانی به ثمر ننشسته است. وعده‌های روحانی درباره گشایش اقتصادی، عادی سازی و تسهیل روابط سیاست خارجی، برداشتن تمام تحریم‌ها، ایجاد رونق اقتصادی، تسهیل ازدواج جوانان و بسیاری دیگر از وعده‌های پر زرق و برق در این هفت سال میوه نداده است.

در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در ارتباطی ویدئوی با هیئت دولت درباره وعده‌های دولت و یکسال باقی مانده دولت گفتند: «از امروز سال آخر دولت شروع میشود. آخرین فرصت شما برای کار کردن برای ملت، کشور، خدا و اسلام است. نباید تصور کرد که یکسال چیزی نیست؛ یکسال، سه‌ تا ۱۰۰ روز به اضافه‌ یک ۶۵ روز است. بنابراین زمان کمی برای کار نیست».

ایشان با تذکر به دولت درباره رها نکردن کارهای معطل مانده فرمودند: « اهمیت دیگر سال آخر دولت این است که بعضی کارهای اساسی را که در دولت شما جواب ممکن است ندهد اما برای دولت بعد به یادگار بگذارید، بگذارید با نام نیک، با تشکر از شما یاد بشود: اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، یا اصلاح قانون اجرای سیاستهای اصل ۴۴ کارهای ماندگار است، کارهای اساسی است که برای بعد باقی میماند. به‌هیچ وجه نباید به صورت وقت اضافی به سال آخر نگاه کرد.».

در آخر می‌توان گفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری بایدها و وعده‌های دولت این موضوع را به دولتمردان تذکر دادند که نباید دولت را در سال آخر رها کرد.

منبع: آنا

حسن روحانی
مقام معظم رهبری

پست بعدی

کدام بازیگران مرد بیشترین اسکار را برده‌اند؟

د آگوست 24 , 2020
بردن جایزه اسکار برای یک بازیگر مهم است؛ چرا که باعث متمایز شدن او از سایرین می‌شود. در این مقاله به رکوردداران جایزه اسکار در بخش بازیگران مرد می‌پردازیم. دریافت جایزه اسکار برای یک بازیگر بسیار مهم است؛ چرا که او را به سوی راه جدیدی هدایت می‌کند و زمینه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000