۳۰ درصد مدارس خوزستان بعد از سیل، تخریبی است/ ۳۰۰۰ تبلت بین دانش آموزان محروم استان توزیع می‌شود

5f2a7459408ee_2020-08-05_13-26 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان درخصوص اقدامات بعد از سیل گفت: بیش از ۱۱۵ مدرسه روستایی دچار آسیب‌دیدگی شده بود.

علی قربانی در گفت‌وگو با خبر فوری به نگرانی خانواده‌های خوزستانی اشاره و اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها با توجه به وقوع سیل این بود که آغاز سال تحصیلی چه خواهد شد که خوشبختانه با همت و درایت استاندار خوزستان و همچنین دکتر رخشانی‌مهر از همان روزهای نخست تلاش آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازهم خیرین مدرسه‌ساز و وزارت نفت درخشیدند و در سه استان سیل‌زده کمک‌های بسیاری صورت گرفت.

قربانی ادامه داد: ۳۵مدرسه را مجبور بودیم که تخریب کنیم و مجدد بسازیم که با هجوم سیل خیرین همراه بود به نحوی که مدرسه سیل‌زده برای معرفی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: فعالیت سازمان در تابستان خیلی بیشتر است چراکه در راستای پروژه مهر، باید اول مهر بتوانیم مدارس را تجهیز کنیم. ازطرفی امیدوار هستیم که امسال بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس تحویل دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: امسال هم احتمال می‌رود که چندماه از سال تحصیلی، کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شود. لذا برای برخی از دانش آموزان بی‌بضاعت، ۳۰۰۰ موبایل و تبلت هوشمند بین دانش آموزان محروم استان توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: متأسفانه بیش از ۳۰درصد مدارس، تخریبی است و معضل مدارس سنگی داریم؛ اما ناامید نیستیم و دلخوش اقدامات خیرین هستیم.

قربانی اظهار داشت: خوشبختانه امسال مشارکت دولت با خیرین، ۴ برابر شده است و باتوجه به اطمینان خیرین به سازمان نوسازی مدارس، به حذف مدارس سنگی کمک می‌کنند. همچنین طرح آجر به آجر امکان مشارکت همگانی مردم را در ساخت مدارس فراهم می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: اصولا طرح آجر به آجر بر مبنای رسانه و شبکه‌های اجتماعی است. اگر هر شهروند حتی یک آجر به مدرسه سازی کمک کند، در آینده معضل محرومیت فضای آموزشی نخواهیم داشت.

وزارت آموزش و پرورش
خوزستان
مدرسه
کنکور
حذف کنکور
آنلاین
تبلت

پست بعدی

مدافعان سلامت واژه «پزشک» را معنا کردند

ش آگوست 22 , 2020
امسال روز پزشک با همه روزهای پزشک سال های قبل تفاوت دارد. حداقل بعد از دوران دفاع مقدس، این تجربه را نداشته ایم که جامعه پزشکی در میدان رزم حضور یابد. خبرگزاری مهر؛ گروه سلامت: شاید بتوان گفت «روز پزشک» سال ۱۳۹۹ بعد از هشت سال دفاع مقدس که جامعه پزشکی هم در آن دوران حضور جانانه‌ای داشت، برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد. حضور در میدان رزم با ویروس منحوس کرونا، یک واقعیت پنهان مانده را آشکار ساخت و آن این بود که جامعه پزشکی را نباید با مادیات شناخت و قیاس کرد. محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پزشکان همواره ثابت کرده‌اند که در کنار مردم و حتی جلوتر از مردم در جنگ حاضر می‌شوند و مبارزه با ویرو..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000