پرداخت “سیصد و شصت” میلیون تومان به‌ علی مصفا و بازگشت ِ حدود “دو” میلیون تومان!

5f37afe530268_5f37afe53026a

بنیاد فارابی برای پروژه «یلدا» “سیصد و شصت” میلیون تومان به‌ علی مصفا پرداخت کرده و بر اساس آمار بلیت‌فروشی، حدود “دو” میلیون تومان! تا امروز نصیب این بنیاد دولتی شده است.

در فهرست بحث‌برانگیزی که سازمان سینمایی از عملکرد مالی فارابی منتشر کرده، آمده که این بنیاد دولتی، برای در اختیار گرفتن بیست‌وپنج درصد از پروژه‌ی یلدا ساخته‌ی مسعود بخشی، سیصد و شصت میلیون تومان تاکنون به علی مصفا تهیه کننده پرداخت کرده است. این در شرایطی است که فروش فیلم تا امروز، باوجود کمک‌های دولتی گروه هنروتجربه، نزدیک به‌بیست‌وسه میلیون تومان شده است. یعنی حدود هفت میلیون تومان از فروش، به‌سازندگان فیلم برمی‌گردد، و با توجه به مشارکت بیست و پنج درصدی بنیاد فارابی، از این هفت میلیون حدااکثر دو میلیون، نصیب این بنیاد دولتی می‌شود!

چه کسی بر نتیجه‌ی تلاش مدیران و کارشناسان این بنیاد، پس از اتخاذ چنین تصمیم‎‌ها و معاملاتی نظارت می‌کند؟

همه‌ی این اتفاق‌ها در سال اقتصادی سخت 1398 روی داده، پرسش اصلی این جاست که وقتی پی‌گیری و مسئولیت‌پذیری در کار نیست؛ این شفاف‌سازی چه دردی دوا می‌کند؟!

منبع: کافه سینما

علی مصفا

پست بعدی

حماس بعد از ۱۵ سال، از راز عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه پرده برداشت

ش آگوست 15 , 2020
امروز، شنبه ۱۵ اوت پانزدهمین سالگرد عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه است. یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” از راز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه در ۱۵ سال پیش پرده برداشت. مشیر المصری، از رهبران جنبش حماس و عضو مجلس شورای فلسطین که در گذشته پست سخنگوی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000