۴ محموله سوخت ارسالی ایران به ونزوئلا را توقیف کردیم

5f36b1712bf10_2020-08-14_20-14

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که این کشور چهار محموله سوخت ارسالی ایران به ونزوئلا را توقیف کرده است.

این وزارتخانه آمریکایی مدعی شد: چهار محموله سوخت ایران را در مسیرشان به سمت به ونزوئلا توقیف کردیم.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مقامات آمریکا آنچه توقیف محموله های نفت ایران خوانده را تایید کرده اند.

شبکه الحدث هم با اشاره به ادعای این وزارتخانه آمریکایی در این باره آورد: وزارت دادگستری آمریکا امروز(جمعه) اعلام کرد: آمریکا ۴ محموله سوخت ایران را که در مسیر ونزوئلا در حرکت بوده، توقیف و مصادره کرده است.

براساس گزارش این شبکه، این وزارتخانه آمریکایی از این موضوع به «بزرگترین مصادره سوخت ایران توسط آمریکا» نام برده است.

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه آورده است که دستور صادره از سوی یک دادگاه آمریکایی در شهرستان کلمبیای این کشور مبنی بر مصادره این محموله ها را اجرا کرده است.

وزارتخانه آمریکایی در ادامه ادعاهای خود با اشاره به این که با کمک شرکای خارجی این محموله ها تحت کنترل آمریکا قرار گرفت، همچنین آورده است که این محموله حاوی حدود ۱ میلیون و ۱۱۶ بشکه فرآورده های نفتی بوده است.

شب گذشته روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا مدعی شده بود که این کشور چهار نفکش ایرانی را که در مسیر ونزوئلا در حرکت بوده اند، توقیف کرده است.

این روزنامه به نقل از یک «مقام رسمی» در خبری مدعی شد که آمریکا چهار کشتی را که حامل سوخت ایران بوده اند توقیف کرده است و این کشتی ها به نام‌های«لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» «بدون استفاده از نیروی نظامی» «در چند روز گذشته» توقیف شده اند.

این در حالی است که ایران ادعای توقیف نفتکش های ایرانی توسط آمریکا را رد کرده است .

در همین زمینه یک مقام مسئول در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در خصوص توقیف کشتی‌های نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت:هیچ یک از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.

پیش از این نیز حجت سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به این ادعا در صفحه توییترش، نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

منبع: شفقنا

توقیف کشتی
کشتی ایرانی
آمریکا
تحریم های امریکا علیه ایران
ونزوئلا

پست بعدی

آتش‌سوزی پرخسارت در صحنه فیلمبرداری اکشن جدید تام کروز

ج آگوست 14 , 2020
‌ فیلمبرداری سینمایی «مأموریت غیرممکن ۷» در حالی متوقف شد که به تازگی بعد از چندماه تعطیلی دوباره آغاز شده بود. روز پنجشنبه ۱۳ آگوست فیلمبرداری قسمت هفتم «مأموریت غیرممکن» با آتش گرفتن موتور سیکلت یک بدلکار متوقف شد. این اتفاق در حالی رخ داده است که فیلمبرداری این پروژه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000