«شبیه مریم» منتشر شد

5f3662bd5686b_5f3662bd5686d

رمان تاریخی «شبیه مریم»، شرحی از زندگی فِضّه، از «نوبیه» آفریقا تا اسارت و ملازمی حضرت زهرا (س) به قلم اکرم صادقی منتشر شد.

این کتاب با تصویرگری محمد صادق، در ۲۵۱ صفحه در انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: “«شبیه مریم» روایتی از زندگی پر از فراز و نشیب یک بانوی آفریقایی است که از علم خطابه و علم طب و کیمیا بهره داشته و در اثر حوادث اسیر و کنیز می‌شود. ولی در نهایت به ملازمی دختر پیامبر اسلام حضرت فاطمه (س) درآمده و به مقام علمی و پرهیزگاری کم‌نظیری دست می‌یابد.

فضّه در تاریخ به عنوان یکی از راویان زیبایی‌های زندگی حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) و حافظ بی‌نظیر قرآن ثبت شده است. ایشان در ۲۰ سال آخر عمر خویش تمام مکالمات روزانه خود را فقط با آیات قران پاسخ می‌گفتند.

پس از رمان «من برمی‌گردم»، این دومین عرضه کتاب به قلم یک نویسنده زن و درباره زنان شهیر است که انتشارات جمکران در سال ۹۹ به علاقه‌مندان ارائه داده است.”

رمان تاریخی «شبیه مریم»، شرحی از زندگی فِضّه، از «نوبیه» آفریقا تا ا

منبع: ایسنا

ادبیات داستانی
کتاب

پست بعدی

معماری پارامتریک شوماخر منتشر شد

ج آگوست 14 , 2020
کتاب «معماری پارامتریک» نوشته پاتریک شوماخر منتشر شد. به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، کتاب «معماری پارامتریک، معماری خودتکثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری» تالیف پاتریک شوماخر و ترجمه فرزاد حامدی، محمدمهدی محمدی در ۶۱۶ صفحه و بهای ۱۴۰ هزار تومان چاپ و منتشر شد. این کتاب نخستین جلد از مجموعه کتاب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000