مانور دریایی فرانسه و یونان در اوج تنش ها با ترکیه

5f3531a99fc6b_5f3531a99fc6f

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که ناوچه جنگی “لافایت”، هلیکوپتربر “تونر” و دو جنگنده رافال در مانور نظامی فرانسه و یونان در دریای مدیترانه شرقی شزکت داشتند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، مانور فرانسه و یونان در جزیره جنوبی کرت در حالی صورت گرفت که تنش میان یونان و ترکیه در آب‌های شرق مدیترانه از چند روز پیش و در پی حضور یک کشتی اکتشافی ترکیه‌ای افزایش یافته است. این کشتی اکتشافی را چند کشتی جنگی همراهی می‌کنند که موجب اعتراض یونان شده است.
ترکیه و یونان بر سر ذخایر گاز طبیعی در آب‌های شرق مدیترانه اختلاف دارند و تلاش‌های قبرس برای اکتشاف و بهره‌برداری از ذخایر گاز در این منطقه با اعتراض ترکیه مواجه شده است.
وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام برای نشان دادن تعهد فرانسه به رفت و آمد آزاد دریایی، به امنیت تردد دریایی در مدیترانه و به احترام قوانین بین المللی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

مانور مشترک دریایی
ترکیه

پست بعدی

گروهی که می‌خواهد برج میلاد را یک سانتیمتر، جابه‌جا کند

پ آگوست 13 , 2020
یک گروه پرفورمنس محیطی، قرار است اجرای ویژه‌ای را با عنوان «یک سانتی‌متر نزدیک‌تر»، در فضای باز برج میلاد اجرا کند. در این اجرا، قرار است برج میلاد، توسط جمعی از هنرمندان تئاتر کشور جابه‌جا شود. «جابه‌جایی برج میلاد؛ یک سانتی‌متر نزدیک‌تر»، تازه‌ترین پروژه اجرایی نصیر ملکی‌جو، نویسنده و کارگردان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000