درگیری خشونت‌آمیز در هند در پی انتشار یک مطلب موهن ضد اسلامی در فیسبوک

5f33bd13220e7_5f33bd13220ea

در پی انتشار یک پست موهن و تحریک آمیز درباره پیامبر اسلام (ص) در فیسبوک، درگیری‌های خشونت آمیزی میان معترضان با پلیس در شهر بنگلور هند به وقوع پیوست.

اعتراضات خشونت آمیز در بخش‌هایی از بنگلور سه شنبه و پس از آن آغاز شد که هزاران تن بابت این مطلب منتشر شده در فیسبوک از سوی یکی از خویشاوندان سیاستمدار محلی به خیابان‌ها آمدند.

پلیس شهری بنگلور در توئیتی نوشت: اوضاع تحت کنترل است. پلیس پس از استفاده از باتوم و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان از گلوله واقعی استفاده کرد.

این رویداد سه کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

کانال‌های تلویزیونی گروهی از مردم را نشان دادند که جلوی پاسگاه پلیس جمع شده و با ماموران درگیر شده‌اند. فیلم‌ها نشان می‌دهد که مردم بعدا تلاش کردند تا به زور وارد پاسگاه پلیس شوند و برخی دیگر هم درمقابل خانه این سیاستمدار تجمع کرده، فریاد می‌زدند، به سوی آن سنگ پرتاب می‌کردند و در نهایت خودروهای پارک شده در کنار خیابان را به آتش کشیدند.

در پی این وقایع مفتی مزمل، از جمعیت علمای هند خواستار آرامش شد و گفت که پلیس اقدامی علیه این فرد که پست تحریک آمیز منتشر کرده، انجام داده است.

یکی از مقام‌های پلیس گفت: فردی بابت این پست فیسبوکی دستگیر شده و ۱۱۰ تن دیگر هم بابت آتش زدن اموال، پرتاب سنگ و حمله به پلیس دستگیر شده‌اند.

سرینیواس مورتی، یکی از اعضای پارلمان قانونگذاری ایالتی کارناتاکا، با مرکزیت بنگلور که یکی از خویشاوندانش این پست را منتشر کرد، خواستار آرامش شد و نوشت: از دوستان مسلمانم می‌خواهم تا بابت این اشتباه از سوی برخی بدعت‌گذاران نجنگند. ما برادر هستیم. من از شما مسلمانان می‌خواهم تا همچنان در آرامش باشید. من در کنار شما هستم.

منبع: ایسنا

هند
مسلمانان
درگیری

پست بعدی

سبدمان را در صف خرید واکسن کرونا گذاشته‌ایم / پروتکل‌ها را رعایت کنید

چ آگوست 12 , 2020
وزیر بهداشت گفت: همپای حرکت داخلی و ملی، برای خرید واکسن در مجمعی که در سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده، شرکت می‌کنیم و سبد خودمان را در صف خرید هم گذاشتیم. دکتر سعید نمکی به مناسبت روز خبرنگار در ارتباطی ویدیوکنفرانسی، گفت: پدیده کووید-۱۹ دارد شیوه جدیدی از زندگی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000