پیکاپ ویزا چیست؟ / همه آنچه که باید درباره پیکاپ ویزا بدانید

5f329d494c5e4_2020-08-11_17-59 اگر کشوری که به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کرده‌اید در ایران سفارتخانه نداشته باشد، برای دریافت ویزای آن کشور باید چه اقداماتی انجام دهید؟ اصطلاح پیکاپ ویزا تا به حال به گوشتان خورده است؟

خدمات پیکاپ ویزا، از سری خدماتی است که در رابطه با امور ویزا و وقت سفارت ارائه میشود و به این معنی میباشد که مسافرانی که قصد اخذ ویزا از کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا را دارند، پس از انجام مصاحبه و یا انگشت نگاری، باید منتظر جواب از سفارت بمانند و بعد از اینکه جواب سفارت از طریق ایمیل به مسافر اعلام شد، یا خود مسافران باید شخصاً به سفارت مربوطه در شهر مورد نظر مراجعه کرده و مدارک را از سفارت بگیرد.

آیا پیکاپ پاسپورت همان پیکاپ ویزا است؟

به‌نوعی می‌توان به این پرسش، پاسخ مثبت داد. بله پیکاپ پاسپورت همان پیکاپ ویزا است؛ اما در برخی موارد این دو اصطلاح بر دو چیز مختلف دلالت دارد.

اگر درخواست ویزای شما مورد تأیید سفارت کشور موردنظرتان قرار گرفته باشد و پاسپورت‌تان هم در سفارت باشد و برای گرفتن آن به آژانس وکالت دهید، در چنین شرایطی آنچه که پیکاپ می‌شود پاسپورت است که در واقع با داشتن مهر به ویزا تبدیل شده است. بنابراین در زمانی که درخواست شما تأیید شده است، پیکاپ پاسپورت به همان پیکاپ ویزا تبدیل می‎‌شود. اما زمانی که درخواست شما رد شده باشد و قرار باشد پاسپورت‌تان را از سفارت تحویل بگیرید، در این زمان پیکاپ پاسپورت فقط پیکاپ پاسپورت است و خبری از ویزا نیست که پیکاپ شود.

اما در کلیت امر، پیکاپ پاسپورت همان پیکاپ ویزا است و معمولاً هدف از گفتن پیکاپ پاسپورت، گفتنِ پیکاپ ویزا است.

پیکاپ پاسپورت چه مزیتی دارد؟

مهم ترین مزیت پیکاپ ویزا این است که شخص لازم نیست دوباره به سفارت خانه آن کشور رفته و دوباره هزینه هایی را بپردازد .به خاطر تخصصی بودن فرایند پیکاپ ویزا باید فرد دارای صلاحیتی و مسلط به قوانین سفارتخانه مورد نظر را برگزینید.

در حقیقت شما یک نماینده قانونی را برای گرفتن ویزای خود به سفارت معرفی می کنید.

در پیکاپ ویزا به این چند نکته دقت کنید:

با توجه به تغییر مداوم قوانین هر کشور برای اخذ ویزا، به هیچ‌وجه نمی‌توان مراحل کاملاً یکسانی را برای همه‌ی سفارت‌ها ارائه داد.

پیکاپ ویزا یا پاسپورت شامل انواع ویزا است: اقامتی، توریستی، کار و …

1. معمولا انتقال پاسپورت به کشور سوم توسط آژانس‌های گردشگری هفتگی انجام می‌شود.

2. پاسپورت باید قبل از پایان فرصتی که سفارت اعلام کرده به کنسول‌گری یا سفارت مورد نظر فرستاده شود. پس قبل از تحویل پاسپورت به آژانس گردشگری، تاریخ ارسال پاسپورت به مقصد را بپرسید.

3. شرکت یا آژانس‌های گردشگری که خدمات پیکاپ ویزا را انجام می‌دهند باید از طرف پلیس مهاجرت ایران مجوز خدمات پیکاپ پاسپورت داشته باشند.

4. در انتخاب شرکت برای پیکاپ ویزا، آن‌ شرکتی را انتخاب کنید که فرآیندش کاملا شفاف باشد و متقاضی را در جریان تمام مراحل قرار دهد.

5. هرگونه سهل‌انگاری در ارائه‌ی مدارک پیکاپ پاسپورت، متوجه خود شخص درخواست‌کننده است.

برای این منظور می توانید از مشاوره رایگان پیکاپ ویزا قصران گشت استفاده کنید.

پیکاپ ویزا مخصوص چه کشورهایی است؟

همان طور که می دانید برخی از کشورهای پر بازديد در اثر عوامل سیاسی سفارتخانه های خود را در ایران تعطیل نموده اند، برای همین مسئله بحث پیکاپ ویزا پیش آمده است. یعنی یک واسط باید برای افراد ویزا بگیرد اما نکته اینجاست که برای پیکاپ ویزای چه کشورهایی می‌توانید روی آژانس مسافرتی قصران گشت حساب کنید؟ در ادامه به این کشورها اشاره خواهد شد.

کشورهایی که در حال حاضر در ایران سفارت‌خانه یا کنسولگری فعالی ندارند.‌ کانادا، آمریکا و انگلیس مهم‌ترین کشورهایی هستند که در ایران سفارت‌خانه ندارند.

مراحل درخواست پیکاپ پاسپورت/ویزا

• تحویل نامه یا ایمیل سفارت ، به همراه گذرنامه متقاضی به آژانس
• بررسی پرونده و مدارک متقاضی توسط کارشناسان مجرب و تعیین زمان و هزینه
• پذیرش فرم وکالت (مختص کشور آمریکا)
• تحویل گذرنامه و پرونده مسافر به سفارت
• تحویل گذرنامه و ویزای الصاق شده به متقاضی در زمان مقرر

انواع پیکاپ ویزا

کشورهای آمریکا و کانادا و انگلیس به‎طور معمول تنها از طریق سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌هایشان در همسایگی ایران کار اخذ ویزا متقاضیان ایرانی را انجام می‌دهند.

• پیکاپ ویزای کانادا

کشور کانادا چون در ایران سفارت خانه فعالی ندارد. متقاضیان ویزای کانادا می بایست برای تحویل دادن و همچنین تحویل گرفتن مدارک و پاسپورت خود به سفارت کانادا باید به ترکیه (استانبول، آنکارا)، ابوظبی، دبی، ارمنستانو …سفر کنند که این سفر مستلزم زمان و هزینه می باشد. در نتیجه با استفاده از خدمات پیکاپ ویزای آژانس های مسافرتی، می توان در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرد.

• پیکاپ ویزای انگلیس

از آنجایی که سفارت انگلیس در ایران تقریبا نیمه تعطیل است به همین دلیل جهت انجام فعالیت های ویزا، انگشت نگاری و مصاحبه نمیتوان از داخل کشور ایران اقدام کرد، در نتیجه می بایست همچون کشور ذکر شده به کشورهای همسایه مراجعه شود. شایان ذکر است پس از ویزا شدن، متقاضی جهت الصاق ویزای انگلیس مجبور خواهد بود بار دیگر به کشور ثالث سفر کند. خدمات پیکاپ ویزای انگلیس در آژانس قصران گشت در 2 کشور ترکیه و امارات با هدف صرف هزینه کمتر، سرعت بیشتر و راحتی مسافرین انجام می‌شود.

• پیکاپ ویزای آمریکا

آمریکا بنا به دلایل بسیاری در ایران سفارت خانه فعالی ندارد، از این رو متقاضیان ویزای ایالات متحده می بایست جهت مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت خانه های موجود در کشور های همسایه مراجعه کند. کشورهای همسایه چون ترکیه، امارات و ارمنستان دارای دفاتر vfs هستند و بیشترین تعداد مراجعین ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل آژانس مسافرتی قصران گشت خدمات پیکاپ ویزای آمریکا خود را به این سه کشور معطوف کرده است.

مدت زمان لازم برای پیکاپ ویزا

به صورت دقیق نمی‎توان برای خدمات پیکاپ چه برای کشور کانادا و چه برای کشورهای انگلیس و آمریکا زمان مشخص کرد. اما معمولا روند الصاق ویزا و انجام مراحل اداری آن بسته به این که برای اخذ ویزا کدام کشور اقدام کرده‎اید؛ از 7 روز تا 3 هفته طول می کشد. این روند برای اخذ ویزای کانادا 1 تا 3 هفته، برای اخذ ویزای انگلیس 10 روز تا 2 هفته و برای اخذ ویزای آمریکا نیز 10روز تا 3 هفته به‎طول می‎انجامد.

ویزا
پاسپورت
سفارت
رپورتاژ آگهی

پست بعدی

حمید لولایی استادِ داداش‌جان در «بچه‌محل» شد

س آگوست 11 , 2020
سریال «بچه محل» سه‌شنبه ۲۱ مرداد میزبان حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون است. حمید لولایی سه‌شنبه ۲۱ مرداد به‌عنوان جدیدترین بازیگر مهمان در سریال تلویزیونی «بچه‌محل» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده بازی کرده و در نقش «استاد خان جان» به ایفای نقش می‌پردازد. لولایی که از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000