نخست وزیر لبنان استعفا داد

سایت خبری العهد لبنان عصر دوشنبه از تصمیم حسان دیاب نخست وزیر لبنان برای استعفا خبر داد.

العهد وابسته به جنبش حزب الله لبنان به نقل از منابعی نوشت که نخست وزیر لبنان در گفت وگوی تلفنی با میشل عون رییس جمهوری از عزم و تصمیم خود برای اعلام و تقدیم استعفا خبر داده است.

دیاب پاییز سال ۱۳۹۸ به دنبال اعتراض ها در لبنان و استعفای سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان عهده دار مسوولیت شد.

در روزهای گذشته به دنبال انفجار روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ در بندر بیروت پایتخت لبنان سه وزیر دولت دیاب شامل وزیران اطلاع رسانی ، محیط زیست و دادگستری استعفا کرده اند.

« جمیل السید» نماینده پارلمان لبنان در واکنش به احتمال استعفای دولت دیاب در صفحه خود درتوئیتر نوشت که در صورت تحقق این استعفا، در لبنان و تا تشکیل دولت جایگزین ، دولت کنونی به عنوان « دولت عهده دار امور» باید به کار خود ادامه دهد.

وی با طرح این سوال که « دولت جایگزین» چه دولتی خواهد بود؟، نوشت که آیا تیم سیاسی قدیمی که لبنان را تا مرحله نابودی پیش برده است باردیگر باز می گردد؟ یا دولتی شبیه ترکیب دولت دیاب تشکیل خواهد شد؟

تا قبل از دولت دیاب که یک سیاستمدار مستقل بوده و تلاش کرد تا دولتی مستقل برای ساختن لبنان تشکیل دهد، دولت های لبنان با نخست وزیری افرادی همچون سعدالحریری، تمام سلام و فواد سنیوره وابستگان به محور آمریکایی – سعودی مورد استقبال رژیم صهیونیستی امور لبنان را در اختیار داشتند. پرونده اختلاس های کلان در زمان دولت سنیوره همچنان مفتوح است.

براساس این گزارش العهد همچنین نوشت که ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان هم به دلیل تحولات سیاسی ساعات گذشته برنامه نشست خبری امروز خود با رسانه ها را لغو کرده است.

ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان هم در متن استعفای خود از اعضای دولت دیاب خواسته تا بجای استعفاهای فردی، همگی یکجا استعفا کنند.

بعداز انفجار مهیب بیروت که در باره علت آن سناریوهای مختلفی مطرح است مخالفان دولت دیاب و ریاست جمهوری ژنرال عون و به ویژه محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی وهابی بجای کمک به مردم لبنان که با بحرانی اقتصادی و اجتماعی و انسانی مواجه شده اند، باردیگر برای تحقق اهداف محور آمریکایی – صهیونیستی – سعودی ، حمله به مراکز دولتی و عمومی را که بعداز تشکیل دولت دیاب فروکش کرده بود، از سر گرفته اند.

منبع: ایرنا

66

نخست وزیر
لبنان
استعفا
انفجار بیروت

پست بعدی

چرا فقط پولدارها می‌توانند مینیمالیست باشند؟

د آگوست 10 , 2020
«می‌تونستم چیزهای خفن‌تری بخرم، ولی اون‌قدر پول دارم که تصمیم بگیرم نخرمشون» هر چقدر فقرا خانه‌هایشان پر است از آت‌وآشغال‌های به‌دردنخور، همان‌قدر خانۀ ثروتمندان تروتمیز است. وسایل اضافه یعنی شما آن‌قدر پول ندارید که بتوانید با خیال راحت چیزها را دور بیندازید؛ یعنی دنبال کالاهای ناب نیستید. سادگیِ مینیمالیسم گران‌تر از آن چیزی تمام می‌شود که فکرش را بکنید. اما درعوض معنویتِ خاصی با خودش می‌آورد که بهتان اجازه می‌دهد، بدون آنکه فقیر باشید، زیباییِ زندگی زاهدانه را برای خود بخرید. واقعاً چرا مینیمالیسم و خلوت‌کردن خانه این‌همه طرفدار دارد؟ از مینیمالیسم متنفرم، نه صرفاً بدین خاطر که قطعه‌ای فوق..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000