نشت مواد سمی به رودخانه ای در فیلادلفیا

نشت مواد سمی به رودخانه ای در فیلادلفیا

بیش از ۸۰۰۰ گالن محلول پلیمری اکریلیک به یکی از شاخه‌های رودخانه دلاور، منبع آب آشامیدنی شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا، نشت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات بهداشتی بخش باکس در شمال فیلادلفیا اعلام کردند که نشت بین ۸۱۰۰ تا ۱۲۰۰۰ گالن محلول لاتکس از تأسیسات شیمیایی Trinseo Altuglas در شهر بریستول وارد رودخانه شده است.

به گفته این مقامات، این مواد برای انسان غیرسمی است و هیچ اثر نامطلوب بهداشتی در این منطقه گزارش نشده است.

«مایک کارول» معاون مدیر دفتر حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها فیلادلفیا، گفت: «هیچ نشانه‌ای از آلاینده‌ها در آب شهری وجود نداشته است، اما مسئولان نمی‌توانند ۱۰۰ درصد مطمئن باشند.» او خطرات سلامتی این مواد را «در صورت وجود بسیار کم» خواند، اما گفت که مقامات می‌خواهند مردم آگاه باشند و از آب آشامیدنی معدنی برای نوشیدن یا آشپزی استفاده کنند تا هر گونه خطری را به حداقل برسانند.

اداره آب شهری عصر یکشنبه اعلام کرد که بر اساس مدت زمانی که طول می‌کشد تا آب از طریق تصفیه‌خانه و شبکه‌های آب به مشتریان برسد، آب حداقل تا روز دوشنبه «برای آشامیدن و استفاده سالم خواهد بود».

با این حال، ویدئوهای موجود در رسانه‌های اجتماعی عجله برای خرید آب بطری را نشان می‌دهد و اخبار تلویزیون محلی نیز نشان می‌دهد ساکنان قفسه‌های مواد غذایی را از بطری آب خالی می‌کنند.

سیستم آب فیلادلفیا به حدود ۲ میلیون نفر به شهر و مناطق اطراف آن خدمات رسانی می‌کند که بیش از نیمی از آن را از حوضه رودخانه دلاور تأمین می‌نماید. رودخانه دلاور همچنین آب ایالت‌های دلاور، نیوجرسی و نیویورک را تأمین می‌کند.

دو ماده شیمیایی آزاد شده بواسطه ترکیدگی لوله بوتیل آکریلات و اتیل آکریلات بودند که هر دو مایعات بی رنگ با بوی تند هستند که برای ساختن رنگ‌ها، درزگیرها و چسب‌ها استفاده می‌شود.

کد خبر 5741634

پست بعدی

ایده‌ی فانوس‌های رمضان از کجا آمد؟ /فروش فانوس‌های رمضان در آمازون

د مارس 27 , 2023
تزئین خانه‌ها و خیابان‌ها در کشورهای عربی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان قدمتی طولانی دارد و سنتی دیرینه به شمار می‌رود. این مناسبت سبب شده تا فانوس‌هایی با تکنولوژی مدرن و همچنین ایده‌های جدید روانه بازار شوند تا جایی که در سایت آمازون با قیمت‌هایی بالا به فروش می‌رسند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000