برگزاری جلسات مدیریت بحران برای مقابله با مخاطرات احتمالی نوروز

برگزاری جلسات مدیریت بحران برای مقابله با مخاطرات احتمالی نوروز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سراسر کشور جهت مقابله با مخاطرات احتمالی ایام نوروز برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیمه اسفندماه سال گذشته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به احتمال افزایش سفرها در ایام تعطیلات نوروز و در راستای آمادگی و پاسخگویی مؤثر کلیه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی، امدادی و خدماتی در حوزه‌ی مدیریت بحران و با تاکید بر هوشیاری کامل مدیران کل مدیریت بحران استانداری‌ها طرح آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص این طرح گفت: جهت ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی، امدادی و خدماتی کشور در هنگام وقوع مخاطرات احتمالی در ایام نوروز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ طرح آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۲ به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این طرح بر آمادگی کامل اعضای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه و مدیران ذیربط، ایجاد هماهنگی و اجرای برنامه‌های بازدارنده مانند برگزاری مانورهای دور میزی در قالب سناریوهای از پیش تهیه شده برای توانمندسازی دستگاه‌های متولی و مسئول، ارسال بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های لازم به دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مسئول استان جهت کنترل برنامه‌های چهارشنبه آخر سال با هدف کاهش آثار زیانبار جانی و مالی، نظارت مستمر بر فعالیت واحد EOC دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در سطوح استانی و شهرستانی درجهت ارتقا سطح عملکرد و اقدام به هنگام در بروز حوادث احتمالی، ارسال گزارش عملکرد واحد EOC دستگاه‌ها بصورت مستمر و روزانه به سازمان مدیریت بحران کشور تاکید شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اجرای این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون ۴۰ جلسه ستاد استانی و ۵۷۲ جلسه ستاد شهرستانی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سراسر کشور برگزار شده است.

نامی عنوان کرد: گزارش عملکرد اقدامات انجام شده به صورت مستمر و روزانه از ستادهای استانی اخذ می‌شود و عملکرد دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی، امدادی و خدماتی در حوزه‌ی مدیریت بحران مورد رصد قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین با بیان اینکه انجام وظایف ابلاغی توسط اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضرورت دارد اظهار کرد: آگاه سازی مسافرین نوروزی مبنی بر عدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های پرخطر و حادثه خیز توسط دستگاه‌های ذیربط از طریق نصب علائم هشدار دهنده درمحل های پرخطر، استقرار نیرو از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 5741482 مهشید جعفری معظم

پست بعدی

انفجار انتحاری در نزدیکی وزارت خارجه افغانستان

د مارس 27 , 2023
رسانه‌های افغانستان از وقوع انفجار انتحاری در نزدیکی مقر وزارت امور خارجه این کشور در شهر کابل خبر دادند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000