چه کسی گفته مخاطبان تلویزیون کاهش داشته؟/ نتیجه تبعیض همین است

چه کسی گفته مخاطبان تلویزیون کاهش داشته؟/ نتیجه تبعیض همین است

تلویزیون در گذر زمان به دلایل مختلف مرجعیت خود را در بین رسانه‌های تاثیرگذار هر روز بیشتر از دست می‌دهد و از مردم کوچه‌وبازار فاصله بیشتری می‌گیرد.

ماهرخ عباسپور: آن‌چه در آمار و ارقام و نظرسنجی‌های رسمی اعلام شده، حکایت از آن دارد که مخاطب تلویزیون روندی کاهشی داشته تا آنجا که بینندگان سریال‌های آن به کمترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

در عین حال به دلایل مختلف، صداوسیما در سال‌های اخیر نتوانسته مرجعیت خبری خود را حفظ کند و تغییرات مدیریتی و رویکردی در سازمان صداوسیما و تغییرات نیروی انسانی بر این موضوع افزوده است.

به بهانه همین ماجرا خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست درباره این موضوع نظر دهند و مجموع تعدادی از نظرات را در ادامه می‌خوانید.

تبعیض، بی‌احترامی، تکرار

بسیاری از افراد بر این باور بودند که زمانی که در یک رسانه تبعیض و بی‌احترامی حاکم باشد، طبیعی است که مخاطبانش روز به روز کاهش پیدا کند. یکی از مخاطبان درباره این ماجرا نوشت: «طوماری از بداخلاقی‌ها مانند دروغ، توهین، بی احترامی، تبعیض … تا فردا می‌توانم بنویسم واژه کم نمی‌آید.»

مخاطبی با اشاره به وجود تبعیض گفت: «نتیجه تبعیض و عدم رعایت تمام سلایق چیزی غیر از این نیست.»

یکی از کاربران با اشاره به حذف مجریان و چهره‌ه از تلویزیون نوشت: «حذف محریان یکی از دلایل این ماجرا است. برای خود من، تا وقتی مهران مدیری رو برنگردونید تلویزیون من دیگه تلویزیون نگاه نمیکنم.»

یکی از مخاطبان درباره این موضوع نوشت: «سطح برنامه‌ها پایین است و همه آن‌ها تملق و مبتذل چرا باید وقتمان را تلف کنیم برای هزارمین بار تکرار سریال مختار را بیینیم.»

کاربر دیگری هم ادامه داد: «قطعا نظر دیگران مهم نیست اگه مهم بود مثل شبکه‌های جم تنوع کانال می‌داشتیم هر شبکه‌ای میزنی مسجد و عزاداری و بحث دین و مذهبه در حالی که خیلی‌ها به سرگرمی هم نیاز دارند، از هندوستان یاد بگیرید به همه عقاید احترام می‌گذارند ما هم شدیم تک بعدی تک بعدی هر کس هم مخالف حرف بزنه هزار بلا سرش می‌آید.»

ازکل کشور نپرسیدید!

برخی از مخاطبان هم بر این باور بودند که اصلا تعداد ببینده‌های تلویزیون ریزش نکرده و اگر هم کسی این حرف را می‌گوید، صرفا به خاطر دشمنی است وگرنه اطلاعات دقیقی مبنی بر کاهش مخاطب تلویزیون وجود نداردیکی از کاربران در رابطه با همین مسئله نوشت: «شما مگر از کل کشور نمونه‌گیری کردید و پرسشنامه پرکردید که این موضوع را القا می‌کنید و می‌گویید ریزش مخاطبان تلویزیون. رسانه ملی مخاطبش را دارد و هیچ‌گاه آن را از دست نمی‌دهد حرف بی‌ربط نزنید.»

کاربر دیگری هم در رابطه با این موضوع نوشت: «نمی‌گویم این حرف شما غلط است یا درست، اما متاسفانه تا زمانی که آما دقیقی از تعداد بینندگان تلویزیون و میزان کاهش افزایش آن منتشر نشود هیج نظری نمی‌توان درباره این موضوع ارائه داد.»

یکی از مخاطبان خبرآنلاین هم درباره این موضوع نوشت: «یکی از مشکلات این است که کسانی می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد، که هیچ‌گاه مخاطب این رسانه نبودند، یکی دیگر از کشگلات هم این است که اگر کسی آن را تماشا نمی‌کند پس از کجا می‌دانند کیفیت آثار چگونه است؟»

مخاطبی هم نوشت: «از کجا با این صراحت می‌گویید که مخاطبان تلویزیون ریزش داشته است؟ مگر آمار و اطلاعات دقیقی دراره این موضوع وجود دارد؟ ضمن اینکه طبیعی است با گسترش فضای مجازی تغییری در تعداد مخاطبان یک رسانه ایجاد شود.»

مخاطب دیگری هم نوشت: «این حرف‌ها از روی دشمنی است تلویزیون کماکان مخاطب خودش را دارد.»

رقبا قوی‌تر عمل می‌کنند

روی کار آمدن رقبای بیش‌تر باعث شده که ضعف عملکرد و مدیریتی سازمانی مثل صداوسیما به وضوح مشخص شود. یکی از مخاطبان درباره این مارجرا نوشت: «صداوسیما از همان ابتدا هم قدرت چندانی نداشت ولی در دهه‌های هفتاد و هشتاد چون رقبای کم‌تری داشت مورد استقبال قرار می‌گرفت.»

یکی دیگر از کاربران هم درباره این ماجرا نوشت: «شما نگاه کنید که در تمام دنیا تا چه میزان طیف مخاطب را گسترده در نظر می‌گیرند. ضمن اینکه بحث رقابت در بهبود کیفیت تاثیرگذار است.»

مخاطب دیگری هم درباره این ماجرا نوشت: «همیشه باید یک محتوایی باشد که هر دو طرف برای بهبود کیفیت خود تلاش کنند حتی الان شبکه نمایش خانگی که همان عوامل تلویزیون را دارد، خوب عمل می‌کند اما صداوسیما چون توان رقابت ندارد، بحث ساترا را راه انداخته است.»

یکی از کاربران خبرآنلاین هم درباره این ماجرا نوشت: «حتی الان شبکه‌های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و توییتر برای جذب مخاطب بیشتر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و

خدمات بهتری ارائه می‌دهند، اما تلویزیون حتی حاضر نیست کیفیت محصولات و خدماتش را نسبت به خودش بهتر کند.»

پست بعدی

آنجلینا جولی می‌خواهد ژن دختران ایرانی را جمع‌آوری کند؟

ش مارس 18 , 2023
کد خبر: 602808 | ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۷:۱۵:۰۰ اعتمادآنلاین | همشهری ادعا کرد: «آنجلینا جولی در صفحه اینستاگرام خود از مخاطبانش خواست که از تار موی دختران ایرانی نمونه ارسال کنند و اینگونه سبک جدید جمع آوری ژن ایرانی‌ها را رقم زد.» به گزارش فکت‌نامه، این ادعا بی‌پایه و اساس، غیرمنطقی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000