قرنطینه خودجوش در یک روستای سیستان و بلوچستان

اهالی روستای صفرآباد در ۳۸ کیلومتری زاهدان به‌دنبال فوت دو نفر از اهالی روستا به‌دلیل کرونا و مثبت شدن تست برخی دیگر از روستاییان به‌صورت خودجوش اقدام به قرنطینه روستا کردند.

«ابوذر مهدی نخعی» فرماندار و رئیس ستاد کرونا زاهدان گفت: در تاریخ ۲۹ تیرماه یک خانم مسن ۶۹ ساله از اهالی صفرآباد پس از سفر به زاهدان وقتی به روستا برمی‌گردد با علائم تنگی نفس و تب مواجه می‌شود که متأسفانه فوت می‌کند و البته تستی از ایشان گرفته نمی‌شود. پس از آن دختر این خانم که باردار هم بودند دچار این علائم می‌شوند و پس از گرفتن تست مشخص می‌شود این بانوی باردار به کرونا مبتلا شده است که متأسفانه این خانم هم در تاریخ ۳۱ تیرماه فوت می‌کنند. وی افزود: تاکنون سه نفر دیگر از اهالی این روستا جواب تست کرونایشان مثبت شده ولی هنوز کرونایی شدن همه اهالی برخلاف آنچه در فضای مجازی مطرح شده برای ما قطعی نشده است. با این حال سه بار اقدام به غربالگری در روستا شده و می‌توان گفت روستا به حالت نیمه قرنطینه درآمده است. فرماندار زاهدان گفت: در این چند روزه یک بسته معیشتی با هزینه ۲۵ میلیون تومان برای هر ۵۰ خانوار این روستا ارسال شده که مجبور نباشند برای تأمین مواد خوراکی روستا را ترک کنند. در همین حال «محسن حسن زهی» دهیار روستای صفرآباد سیستان و بلوچستان هم به «ایران» گفت: هنوز بدرستی نمی‌دانیم چگونه این ویروس به بیشتر اهالی سرایت کرده اما این دو خانم انتقال‌دهندگان اصلی ویروس بودند. به گفته وی، سه نفر دیگر از اهالی روستا در بیمارستان بستری بودند که یکی از آنها از بیمارستان مرخص شده است. وی افزود: اهالی روستا از هفته گذشته به‌صورت خودجوش در قرنطینه به‌ سر می‌برند و از رفتن به بیرون از روستا امتناع می‌کنند. حسن زهی گفت: روز یکشنبه از اهالی روستا تست پادتن گرفته شده ولی هنوز جواب آن نیامده است. دهیار صفرآباد تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کس را بدون ماسک در روستا نمی‌توان دید ولی ای کاش مردم قبل از گرفتار شدن به کرونا مراعات توصیه‌های بهداشتی را بکنند. وی خاطرنشان کرد: روستای ما با ۵۰ خانوار و حدود ۲۵۰ نفر ساکن از نعمت برق برخوردار است ولی برای تأمین آب سالم و بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستیم که انتظار داریم با توجه به لزوم داشتن آب بهداشتی برای سالم نگه داشتن مردم، مسئولان نسبت به رفع مشکل ما اقدام کنند.
وی در پایان گفت: هر چند سه بار فضای کل روستا با کمک فرمانداری زاهدان گندزدایی شده اما کماکان با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده روبه‌رو هستیم و از مسئولان استان می‌خواهم ما را با رساندن داروی موردنیاز و پزشک یاری کنند تا بتوانیم با قرنطینه خانگی که با همت روستاییان شکل گرفته کرونا را کنترل کنیم.

منبع: ایران

قرنطینه
سیستان و بلوچستان
روستا
کرونا

پست بعدی

استیون کینگ رمان جنایی نوشت/تاریخ انتشار اسفند۹۹

س آگوست 4 , 2020
خالق آثار ژانر وحشت اعلام کرد با یک رمان جنایی زمستان پیش رو وارد بازار نشر می‌شود. ممکن است به خاطر پاندمی کووید -۱۹ در حال حاضر این حس را داشته باشیم که داریم در رمان «جایگاه» استیون کینگ زندگی می‌کنیم، اما وقتی ماه مارس آینده (اسفند) از راه برسد، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000